22 januari 2006

stan bär vitt!

Dagen! Gnistrande fräsch, strålande ljus, himlande hög. Min röv ska ut och det är inom kort! En ny mobil måste komma i min ägo. Att leva utan är allför svårt. Jag känner mig liksom orolig hela tiden, tror att jag glömt stänga av spisen eller att jag tappat mina nycklar. jag gräver runt i min handväska flera gånger om dan utan anledning, bara för att "kolla nåt" men det enda jag varje gång hittar är tuggummi och läppglans. Så det blir en hel del tuggande med kletiga läppar, likt en ko. Minus kletet kanske. ? Är stadsbarn.
Ja önskar jag kunde reflektera lite över något världsaktuellt eller åtminstone något nationellt eller för tusan nåt lokalt men jag har ingen aning om vad som händer utanför min vardag. Allt jag vet är det jag ser med egna ögon. Så jävla förr i tiden.

Bäst just nu:
att spela Mah Jong framför en brasa med äggtody i ena handen och en kall clementin i den andra.

Sämst: att förlora (+ att se ut som en obakad capricciosa i ansiktet)

jabba dabba doo

w