25 januari 2006

rik och vacker

Igår var årets fattigaste dag (HELA året inräknat alla jävla besserwissrar). Jag märkte det. På banken hade jag noll, i plånboken fanns ca 20, och till kvällsmat åt jag chips. Framför teven. Hade Mike Leigh sett mig hade han genast skapat en ny film baserad på den sanna historien om mig. En fattig, blek kvinna med vuxenfinnar som jobbar jämt i en hemsk fabrik och så vidare. Men eeh det blir en kortfilm för idag har jag 11 tusen på kontot och jag är skitglad och jag har täckkräm och jag ska äta salladsbuffé till lunch. HA! Jag gjorde bara ett kort studiebesök i underklasssen, skulle aldrig stanna där, hinner inte, har för många snygga stövlar att köpa.
Vad var det nu jag ville säga egenklien? Jo att jag vill ha barn. Nä det var inte det. Att jag vill göra en jordbävningslik succé i en egen föreställnig och skicka inbjudningskort till juryn på teaterhögskolan. Japp, det var det jag tänkte på.

och det var det jag gjorde, skulle det visa sig. I typ maj. Ingen motor spinner bättre än hämndbegäret!!!

fred åt vissa, död åt andra!
Wendela