13 april 2006

lämpligt i påsk: bli full som ett ägg

Läget oförändrat. Inget jobb. Varannan dag apati varannan frenesi. Men nu kommer påsken och då blir allt lite lättare. Man behöver t.ex. inte bekymra sig över mat. Imorgon behöver jag bara skrapa ihop till en lätt frukost för mams och paps bjuder på påskmiddag. Undrar vad det blir i påskägget i år? Mamma brukar ge bort otippade saker. Ett år fick jag ett par knallgula strumpor och fyra använda floppydisketter. Det finns inget hål som passar för floppys på min dator. Jag vet inte vart de där disketterna blivit av. Jag vill inte heller veta. Ada berättade en gång att hennes mamma gett henne ett flak Mer i födelsedagspresent. Såna små pappersförpackningar ni vet, som man blir mer törstig än man var innan av att dricka. Såna fick Ada i 20-nånting present. Skitkonstigt ju!
Köpte ny mascara igår, gick fetpå reklamen och valde en med sån där ny gummiborste. Eftersom jag inte har några hållpunkter i tillvaron tillbringade jag två timmar bland mascarorna på Åhléns och Triangeln. En tantexpedit ville tvunget hjälpa mig. Hon rekommenderade en Estée Lauder-mascara i 230 kronors klassen. Hon sa att hon använde den själv. Jag tittade på hennes fransar. Fy för den lede! Stora svarta klumpar överallt och mascara ända uppe vid ögonbrynen. Jag sa "jag vill inte ha någon som klumpar sig". Hon hade nog aldrig sett sig i spegeln för hon svarade "Den här klumpar inte!" Jag kunde inte säga JOOO. Expediten på Åhléns var också överspacklad. Det är helt värdelöst ur försäljningssynpunkt. Det är som om alla på Stadium skulle sitta i rullstol. Eller som om alla frisörer skulle ha munkfrisyr.

Nu ska jag till systemet. Tänk om alla expediter var råpackade, raglade omring och spydde på en. Helt äckligt. Fast man hade ändå köpt.

/Hass å Tag genom Wend:
-Mera snaps!
-Jag tycker inte om snaps
-Nä, vem tycker inte om snaps!