05 april 2006

snug as a bug in a rug!

Hej bebisar. Efter regn kommer solsken. Så säger väderflickan och så säger jag. Idag har jag förnedrat mig lite och lämnat ut mitt CV till höger och vänster. Till slut var det riktigt kul. JAg gick in var som helst och tittade personer bakom diskar djupt i ögonen och sa: har ni behov för extrapersonal? Ingen sa JA, en del sa NEJ men de flesta sa KANSKE, har du CV? Jag lämnade glatt ifrån mig mitt pinsamma lilla papper och gick ut ur butiken med ett svårtytt leende på läpparna. Jag tänkte: jag är som en glass som jag låter folk slicka på.
Det blev jallafell ett napp. På ett fik. Ska provjobba imorrn klockan tre.
Idag var det värt att pressas fram ur ett sköte.

Ska strax på intensivpass, därefter stå-upp på Jeriko. Hoppas alla har det bra.

Love love love

W

ps. Note to mor: det där gråtmilda som jag skrev igår... så kändes det då. Ta det med ro.