19 mars 2006

wallander och jag

Hahah. Jag såg precis mitt eget vita nylle i en Wallanderfilm. Jag hade blåställ och besvarade kommisariens frågor på rapp skånska. Ola Rapace talade om mig som en söt 17-åring. Det gjorde filmen lite overklig tyvärr. Okej jag är varken lång eller tjock men jag är inte tonåring. Det där med söt var ganska trovärdigt tror jag. Eller jag vet inte men jag har hört att jag är söt enligt vissa, och i typ "mysig" belysning. Min mamma sa i förra veckan att jag är jättesöt när jag sminkar mig. Hon är psykolog, så ibland säger hon lite konstiga saker.
Helgen har varit magisk. I fredags höll jag låda med en baginbox och ett kök fullt av vänner. Vi lekte en lek från klockan nio till ett. Sedan dansade vi till bl.a. I wanna know what love is, conga och you're gonna get it av trance dance. Men ingen hemma-hos-mig-fest utan Please don't go av KC and the sunshine band, så den spelade vi också. Vi rumlade iväg till Retro vid tvåtiden, jag och Emma drack cider och bekräftade vår vänskap. Jag åt på Jalla Jalla med Hans och sen ramade han mig på herrstången hela vägen hem. På lördagen vaknade vi sent, åt frukost och höll oss kring sängen ända tills det blev kväll. Vi skrattade jätteofta, jättelänge. Han har så himla bra humor. Han skrattar åt allt jag säger. Han har verkligen humor.
På kvällen fylldes soffan av vänner, vi såg schlagerfinalen, drack bira, lyssnade på carolas bästa låtar och sen gick vi till Emlajn och lekte nya lekar. Jag gillar att leka, då slipper man prata. Prata är överskattat.
Idag har jag varit på audition till en kortfilm. Jag tror jag gick genom rutan som en riktig "babe". Nä skoj, det verkar vara en bra film. Men rollen jag sökte till är en 31-årig gravid kvinna och med tanke på att jag ser ut att vara sjutton kanske de tycker att det blir för höga sminkkostnader. Måste ju gå åt väldigt mycket rynkkräm för att få mig att se ut att vara över tjugo. Hehehe.

En present till alla sökare där ute som inte ännu har ett motto:

Om du befinner dig i ett hål - sluta gräv.


/veni vidi wendela

(d.v.s. jag kom, jag såg, jag wendelade)