27 februari 2006

lyckan kommer lyckan går

den Gud älskar lyckan får. Jag är lycklig = yes jesus loves me.
Jag har satt min sista potatis på Zaras giriga åker.
I morse ringde en dagistant och frågade om jag kunde jobba imorgon. Ingen har ringt på tre månader för jag talade om för alla att jag fått heltidstjänst, men idag, av någon outgrundlig anledning, erbjöd de mig jobb på min allra första arbetslösa dag. Jag sa: ja! jag kommer! och musiken ur Bröderna lejonhjärta ljöd omkring mig och Tornets förskola var bara ett täcknamn för Nangiala och när hon sa "småbarnsavdelningen" menade hon egentligen Körsbärsdalen. Jag lovade att vara där klockan åtta följande morgon, iförd medeltida långkallingar och en liten mantel över axlarna. Jag fasade över tanken på att jobba min sista dag hos Katla men jag visste att jag var tvungen att göra det. Annars skulle jag vara en liten lort. Så jag red dit på min röda hästcykel och slavade mig igenom dagen. Tengils isande blick undvek jag till varje pris. När Katla stängt fick jag blommor och ett kort av alla på min avdelning utom Tengil. På kortet stod det "vi kommer att sakna dig, vår solstråle!". Jag red hem. Jag var ingen liten lort.

slut
men fortsättning följer!
Läs "skorpan och blöjan", en följetong i många delar, exklusivt här på Wendelas.

ps. min gravt missbildade mobbare till mobil funkar fortfarande inte trots att den "lagats" de senaste två veckorna. Alla nummer till alla är återigen borta så ring aldrig mig jag kommer aldrig att ringa dig.
*lider*
*visar inget utåt*

yes, jesus god and even the holy ghost
loves me

ta-ta

/Wendy

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hödödu! Glöm inte att söka kollo, sista dan idag! "sjukt obloggig comment från boris."

12:23 em  
Anonymous Anonym said...

tryggt läsa wendela. life is life! ibland med la la la, ibland utan la la la. fortsätt skriv - roligt eller oroligt.

11:51 em  
Blogger wendela said...

Hörrdu Boris! Tur du påminde mig om kollo. Jag skrev ett mejl i grevens tid. Två timmar innan ansökningstiden gick ut. Och idag fick jag svar och allt är klappat och klart. Det blir vi och dom andra precis som förra sommaren. Tjut och klang. På ett bra sätt. Hejs din svejs.

wend

och du anonymous:
du är snygg. fortsätt läs!

6:41 em  
Anonymous Anonym said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

3:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home