16 februari 2006

Feminas tips

Läste om faran i att följa boho chic-modet för slaviskt: man kan se ut som en luffare eller en vegan. Tipset var att alltid matcha det bohemiska plagget med något nedtonat neutralt. Så att folk inte tror att man går runt och luktar rökelse...!!!!
Igår på den den där kärleksdan åt jag flåfflor hos Johanna med en massa andra och sen såg vi på en bögfilm som alla hört talas om "Brokeback mountain" och jag snorade och grät för den var ju bra. Den var nedladdad och utan text så vissa grejer var helt ryckiga och jag hörde inte ett ord som sas men ändå älskade jag varje sekund av den smärtsamma kärlekshistorien. Två hårdkokta djur utväxlade ett fåtal ord i mungipan på cowboyska och trots att jag inte begrep ett fuck var allt så stark och fint och sorgligt. Tänk om den ena varit en vacker indian istället. Oh my. Romeo och julia goes wild west bögeri. Inat drömde jag en svettig dröm där jag kämpade för att få David Beckham att erkänna sin homoläggning. Vi hade timslånga samtal och jag var hes i halsen och blank i ögonen av ansträngning men Beckham sa typ bara "wha?" hela tiden och förnekade att han älskade sin vilda unga kollega Wayne Rooney. Efter att ha glott på Jake Gyllenhaal i två timmar är han numera toppkandidat över män jag vill belägra. Oooo jag vill göra nåt med honom. Go for a ride take a hike eat som pie. Jake. PAX faktiskt pax pax pax. Men enligt HÄNT BILD är han ihop med Kirsten Dunst som har snygga tänder och naturliga ben. Skitsnyggast helt enkelt. ja ja.

Jag var på ansiktsbehandling idag på Gildaskolan och det var en mystisk resa ska jag be att få tala om. Jag blev utsatt för maskiner som gav mig stötar i pannan och skickade joner till en metallgrej som var fäst på min överarm och femton olika krämer smetades av och på, ibland kom det varm luft ur ett rör och tillslut la en översminkad tjej som fastnat i ett ansiktsuttryck en gasbinda över mitt ansikte och förde en konstig bullrig maskin över och sa med mekanisk röst att hon berikade min hud med ozon. Allt var inte klokt. Tillslut fick jag betala 350 kronor, ta av mig mina blå skyddsplastsockor och tumla hem. Jag var helt groggy. Min hud var helt rödmosig. Ingeting kändes glammigt, jag kände mig uttnyttjad, som en labbråtta. Men det är nåt som gör att jag är villig att testa allt som utlovar perfekt hy. Hy eller hud, borde kokas ner till ett enda hyd. Min hyd är en slags blandhyd med blanka partier i t-zonen. So what egenklien. Det är bara på zara och i provrum man bryr sig. Dessa ställen går att undvika. Från och med om två veckor behöver jag aldrig mer sätta min glansiga hyd på zara. Salvation is here (very soon).

peace etc.

/wendela

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fattar inte. - 37 kr ena dan och 350 kr till ansiktsbeh andra dan. Hur gör du? jag behöver tips inför helgen då mitt konto gapar tomt och nöjen kostar sketmycke! Jag vill ha lite sådana magipengar som du verkar ha...

2:06 em  
Blogger wendela said...

aahh det man inte har på kontot får man ha kontant. halsen var skyldig mig och han har allt han äger i en glasburk på pianot så det var från den källan ansiktsmassakern bekostades. vad gäller magiska pengar kommer de oftast från tidigare generationer. dvs mamma och pappa. lycka till!

8:32 em  
Anonymous Anonym said...

hej. Jag har precis haft en diskussion kring mild prostitution i form av "fixa snabba pengar till öl"... Är det bättre med den känslomässiga prostitutionen som du W förespråkar när du hänvisar till föräldrarna än att vara frikostig i urringning och flirt?
MVH lilla j som ska ut med lånad flis. Och gelé-bh samt kortkort.

5:08 em  
Blogger wendela said...

men tös! klart att du inte ska köpa öl för din urringning!!! om du har ett givande samtal med någon som insisterar på att bjuda så okej, men att ragga sprit med barm och ben är DUMT! det gynnar ju bara principer som är långt mkt sämre för dig än att vara törstig en kväll. Hänger du med? Allså minikjol och urringning är skitsnyggt, det är inte det jag säger, jag vill bara att du ska slippa utsättas för slemmiga idioter.
Puss och hej
Wendela

3:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home