31 januari 2006

"utan titel"

Idag på Simpsons hade Homer dålig syn så Marge tog med honom till en optiker som hetter EYE CARAMBA. Det var ett kul namn. Jag har sett Guldbaggegalan och blivit glad att Tuva inte fick nåt pris för hon är dålig och okarismatisk och det säger jag bara för att jag tycker att jag är bättre än henne he he. Men galan var stel som vanligt och den enda som var okej att titta på var hon där Maria Lundquist som är typ gammal och aldrig ansetts särskilt vacker men just därför blir hon en sån som man tycker är snygg. Som Ann Petrén och Ulla Skoog. Dom är rynkiga och har smala munnar men milda ögon och dom är dom enda som kan göra avslappnade grejer på filmgalan. Sant som som döden. Idag lämnade jag tillbaka fem kläder som jag kpt på H&M för tusen kronor. Jag har ett litet lurigt system som går ut på att jag går bakom ryggen på mina två största begär och skapar på så vis två kickar för priset av en. Så här: Jag köper allt jag vill ha en dag och älskar livet och pengarna och plaggen och överflödet och sen lämnar jag tillbaka alltihopa några dagar senare och känner mig
dubbelt så rik som innan
anti materialistisk
rävigt listig

Plus minus noll. Det är som när man får panik när man inte hittar sin plånbok när man är helt ensam utomlands och man börjar svettas och vill gråta men sen helt plötsligt ligger den i ytterfacket och när man inser att allt är precis som innan plånboken försvann blir man så jävla lycklig. Hundra gånger lyckligare än man var innan. Trots att ingenting hänt. Och det är det man är lycklig över. Ingenting!


Hejdå då

w

Snygga:
Mads Mikkelsen. sexi sexi.
Kate Blanchett. hy, konturer, aura.
Kirsten Dunst. Fina tänder t.ex.
Kanske ändå Johnny Depp.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

W!

Jag kollar här skitofta nu och du ba: uppdaterar aldrig. buhu. du skriver ju så bra!!!!!!!!!!!

2:06 em  
Blogger wendela said...

Tack raring! Ska försöka skriva oftare. Jag har läst mig till att du verkar må bra. Det är bra.

Bra bra bra.

/Wendelalala land

12:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home