10 februari 2006

länge borta lilla vårta

Jag har inte rapporterat på länge. Jag känner skam för detta. Jag har ju skapat den är bloggen och har ett ansvar att ta hand om den och hålla den vid liv. Bara för att bloggen blivit lite gammal och tråkig har jag ingen rätt att överge den. Den är ingen jävla sommarkatt!!! Den är mycket mer värd än så. Om jag tröttnar på den tröttnar jag ju på mig själv. Vilken jag visserligen gör. Minst åtta gånger om dan men jag tar inte livet av mig för det. Jag försöker istället bli lite bättre. Hela tiden lite bättre. Roligare, trevligare, gladare, såna saker. Och nu ska även bloggen bli lite bättre.
Det har hänt roliga och tråkiga saker. Det roliga: Jag har köpt en ny mobil. Jättefin. Ser ut som en rymdtvål. Det tråkiga: den funkar inte. Det ännu tråkigare: den var dyr som fuck. Det lite braiga iaf: den går nog att laga. Andra bra saker är invigningsfesten på Inkonst för den var jättekul. Jag och Emma drack och drack och jag hade en fin prickig blus på mig och en gång i baren träffade vi han som skrev porrnovellen på DI. Han verkade jättetrevlig. Vi pratade länge om dramatik och tabun och om att våga se saker från det inkorrekta hållet. Barns sexualitet är något vuxna får nicka åt och säga "ja, den finns" men inget mer. Vi får inte prata om den på samma sätt som vi pratar om vår egen sexualitet för då blir det smutsigt. Det är ett så jävla känslig ämne att undersöka och gör man som DI killen och tar ett stort steg bort från den "tillåtna" sidan är det lätt hänt att någon slår bakut och har någon väl gjort det är man game over. För då börjar en kapplöpning i fördömande. Alla vill vara den som tar mest avstånd, för att själv komma så långt bort från "det fula" som möjligt. Och det som skulle leda framåt, vara undersökande och progressivt, blir istället så medeltida det kan bli. Häxjakt. Idag lever killen under skyddad indentitet. Och ingen vågar ens viska något om sexualiteten hos barn. Människan är en fegis.
Och allt det här med danmark och deras rasseregering är bara så saggigt. Plötsligt är det demokrati vs religion och alla skriker "vi har rätt!" och går in i en stenhård clinch. Världen har blivit för liten och lättillgänglig för snabbt. Vi kan se varandra dygnet runt och flyga till varandra på någon timme men vi fattar ingenting när vi ska dela varandras tankar. Min vän Maja sjunger så fint "Kan vi inte bara vara snälla mot varann?"
Jo nu vill jag meddela alla som känner mig att jag har kvar mitt gamla mobilnummer och det funkar så det är bara att ringa och snicke-snacka. Vet ni vad Peps säger på sin svarare? Jo att: "just nu kan ingen svara. Men din egen röst kan du bevara. I denna apparat. Efter pipet dags för prat" Vet ni vad min mamma säger? "Hej och välkomna till familjen Benn. Säg nåt vackert så ringer vi sen". Hon rimmar också! Sämre. Men hon rimmar. Jag är jättedålig på att rimma. Jag säger katt i hatt får fnatt om och om igen. Kanske ska säga det på min telefonsvare? Hm.
Ajö!

Wendela

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag kan inte fatta att du outade dig själv! Det var säkert inte ens medvetet. Haha. För det andra så råkar jag veta att wendela inte alls är dålig på att rimma, tvärtom! Hon är verkligen duktig, och att säga att "jag rimmar bara på katt, fnatt" osv. är:

1. ren lögn
2. snott!
3. hopplöst försök att försöka vara ödmjuk genom att säga att man är sämst på det som man gör bäst.

ang. 2, så är det faktiskt sant att det är snott, ty jag hörde det förtäljas i min närvaro. Av någon annan än W. Förmodligen hörde hon det också. Och tog det till sig. Och trodde ingen skulle märka! Ha!

Sen hoppade jag över en lång bit i mitten där det handlade om politik, för det intresserar inte mig.

/din eviga beundrare som inte är rädd för att ge lite konstruktiv kritik emellanåt.

1:11 fm  
Anonymous Anonym said...

förlåt!

Det var inte ens sant!

Du kom kanske visst på de där rimmen själv. Jag ville bara säga att jag inte alls tyckte att du var dålig, utan bra på rim.
Jag skäms verkligen.

tas bort...

/alav

2:33 fm  
Anonymous Anonym said...

förlåt!

Det var inte ens sant!

Du kanske visst hittade på de där rimmen själv. Jag ville bara säga att du inte alls var dålig, utan bra på rim...
Jag skäms verkligen.

tas bort...

/alav

2:35 fm  
Anonymous Anonym said...

ja döööör av sorg vid tanken på att jag kanske sårat dig min älskade wendel.

gråååt...

/sant

2:55 fm  
Anonymous Anonym said...

please forgive me!

2:55 fm  
Anonymous Anonym said...

jag är bara en gammal strut.

2:56 fm  
Blogger wendela said...

jo att du är förlåten. din tuss.
/snutt

7:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home