11 februari 2006

medan vinet kyls

Mitt livs dilemma är att jag å ena sidan är livrädd för att fastna med något/någon som inte gör mig lycklig, att jag nöjer mig med mindre än jag kan få, att jag går miste om erfarenheter, jobb, relationer p.g.a. att jag är feg och lat. Å andra sidan hatar jag mig själv för att jag aldrig är fullkomligt nöjd, för att jag inte ser det positiva i allting utan letar fel och drömmer mig bort. Men ikväll är det lördag och det är enbart positivt. Jag ska gå på fest och det ska bli kul så klart. Förhoppningsvis är det fest hos Pelle som jag känner och högaktar *skoja* amen jag gillar han, okej. Om det inte är Pelle som jag gillar så vet jag inte vem det är. Men jag ska hem till han jallafall. Idag på jobbet hittade jag en pojkskjorta med följande text tryckt över ryggen: "Quit your bowling - could be alot worst". Är det nonsens? Var designern inspirerad av Lennart Hellsing eller finns det en betydelse som bara vissa kan utläsa? Har dessa "vissa" ätit magiska svampar? Jag tror. Shit the same. Jag roas av allt som är absurt i vardagen. Mitt i en tisdagnatt på kineslivs ville en man utklädd till same ha en tvålkopp. Sånt tycker jag är skitkul.

Hejdå!

w