21 februari 2006

jag fyndar i ordförrådet

enligt min pappa säger fredrik lindström att svenskan kommer att vara utrotad om bara en generation. alla kommer att prata engelska. min pappa gillar att tro att det stämmer och han gillar att förfäras över det. Det är ju knäppt, men det blir dubbelknäppt med tanke på att han är engelsman. Om svenskan försvinner så fine! då dög den väl inte. Då var väl engelskan coolare. och mer praktisk. och alla i sverige har mkt lättare att säga I love you än jag älska osv osv. Och det är ju jättebra. Att säga att I love you oftare.

Jo att
när jag läste en kurs i kommunikalkon på malmö högskolager skulle vi lära oss att hålla tal. Jag valde att prata om näktergalningen vid ett tillfälle och om byråkatrinplommon vid ett annat. Jag fick ingen responsdag så jag lämnade skolan och gick och satte mig på ett fikon. Väl där upptäckte jag att det var bukfettisdag. Jag firade högtiden med ett drottningbiskvin. Hejdåre!

låt för allt i världen inte februaris kalla hand komma innanför din tröja!!!!
/when dehla