15 mars 2006

free your mind and your ass will follow

Igår apati, idag frenesi.
Mutade håglösheten i grind genom att dricka väldiga mängder kaffe väldigt tidigt på morgonen. Kroppen darrar, hjärtat bultar, magen ömmar, tarmen vill tömmas MEN JAG HÅLLER MIG PÅ FÖTTERNA!!!!! Jag sover inte, jag hasar inte omkring, jag stirrar inte i taket JAG KLÄTTRAR PÅ VÄGGARNA. Inom en minut ska jag städa, plantera om, laga nyttig mat, skriva roliga skämt, söka trettio jobb, få trettio jobb, träna, stretcha, fika, rita, meditera, reflektera, vegetera osv. Blinka inte för då missar du mig! Jag är snabb som blixten, min kraft är omätbar, jag är en duracell-kanin på speed, jag fixar alla biffar, skapar alla chanser, fångar alla lyror, ställer alla skåp där jag vill ha dem. Jag vill ha alla skåp i flisor på brasan, ur vägen för mina rymliga tankar. Jag rippar Strindberg: här rivs för att få luft och ljus, är kanske inte det tillräckligt??!? Word, Strindis, fucking A! Stora A!!! Luft och ljus är tillräckligt!!!


Hejkaffeknullaredå

The Wendela

ps. jag är manodepressiv utan depressiva perioder!
jag är fiffig.
jag är ingen rappare.