27 mars 2006

helg i göttet

Jag och Hals skrev vartannat ord, vi hade delat en flarra rött och blivit sugna på mer. Men det fanns inte mer. Så vi skrev om det. Vartannat ord alltså. Och det blev som det blev. Riktigt konstigt och dåligt.
Jag har varit i Götteborg i helgen och haft det minst sagt nice. Vet så fint där e. Har hängt med Ellen och Karin och Emlajn. Vi var på fest i en källare på Chalmers. Jag blev raggad på av en lillebror till födelsedagsbarnet. Hans ålder var 22. Han drog ner mig i en fåtölj och frågade om jag var busslasten från skåne och jag sa ja och pekade på hans storasyrra och hennes gäng som stod två meter ifrån oss. Dom gapade och pekade och såg ut att kvävas av chock-skratt. Dom skrattar åt oss, sa jag. Han sa: dom skrattar åt alla. Jag stötte naturligtvis inte tillbaka, jag upprepade min ålder tre gånger och satte mig på ett ordenligt sätt. Men systern böjde sig ändå över honom och sa "får jag prata med dig?" på ett du-ska-få-så-mycket-stryk-för-det-här-när-ingen-ser-sätt. Jag tyckte det hela var väldigt kul, en skräll liksom. Men han såg inte åt mig på resten av kvällen. Andra höjdpunkter var en kort pardans med världens bästa förare och en konversation med en kille som lekte att han var Borat. Han gjorde det felfritt. Jag skrattade det tysta hysteriska skrattet, då man kastar överkroppen fram och tillbaka och stampar i golvet.
Jag kom hem igår, helt utmattad. Stekte pannkakor med H och tänkte varmt på bästa vänner. Läste mina mail och fick veta att en roll jag sökt och kunnat ge iaf en tå för gått till någon annan. Valet hade stått mellan mig och hon som fick den. Jag var tvungen att bli lite apatisk några timmar sedan ringde Ada och strödde pepp på min sårade självkänsla.
Nu är det snart april och snön smälter, ljuset dröjer sig kvar, fåglarna vill knulla. Allt ser mycket lovande ut för Sveriges folk och fä.
Måtte jag ingå!

Knus
W EN DEL Av din vardag

ps. Vad är vardag?
En soptipp full av skatter

/Lev Rubinstein