29 september 2009

jesus josef maria och jag

hm. om det inte gått bra idag på inspelningen hade jag skrivit att du har rätt, du som säger att jag nog borde syssla med nåt annat. nåt som inte är så exponerande. men. idag gick det bra. idag var jag stämd. jag var i form. jag var en virtuos. jag var ett mästerverk. jag var. näää. men jag hade roligt. och gud i himmelen vad jag har längtat efter det.
köpte en kappa idag. den försöker se ut som en favoritkappa som man haft på landet i flera år. och lyckas. tackar vi för.
köpte även benvärmare som försöker se ut som såna som hororna i egon schieles tavlor har. lyckas sådär. gnäller vi lite över.
köpte även hårklämmor. aprikosa fjärilar och turkosa leopardmönstrade. dom är till anneli. hon matchar sina kläder överdrivet väl. har hon turkos tröja har hon turkost armband, halsband, strumpor och hårklämma. och ögonskugga. och gärna en liten turkos dingeldangel på väskan.
värst vad alla vill vara tuffa förresten. till och med kappahl svämmar över av riviga plagg i ormskinn och lack och med nitar. jag blir genast töntigt anti, ska börja bära 60-tals klännigar med gula och oranga blommor på. men det blir liksom skrattretande när till och med paraplyerna är leopardmönstrade. okej att det är djurtema på modet, men bli då inspirerade av fler än tre djur. gör en tröja av fejk-grisskinn. rosa med små strån. gör en kjol av hön-fjädrar. en stickad kameltröja med garnpucklar på ryggen. spenar på blusen. ludna byxor av rävpäls. näbb-färgade halsdukar. långa känguru-skor. jag kan hålla på i all evighet.
men det orkar jag inte. och inte ni heller. vi vet ju ändå alla att det är en skräpig idé från början till slut. kameltröja med pucklar. kom igen va.
puss på er.


sov lugnt

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gör dig inte till någon som du inte är!


Du och jag Wendela, mot stjärnorna, ditt liv och leverne och min alkoholism. Du och jag ska visa dem.

Och när jag faller ifrån, så ger du dem fullt ut.

Visa dem, för min skull älskling. Ge dem vad de tål!.

12:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home