02 oktober 2009

låt honom va

gud va skavlan är het.
och det var ett intressant program ikväll även om jag inte fattar varför folk envisas med att låta ranelid medverka överallt. han är ju galen. det är som att man skulle bjuda in en senil person och behandla honom/henne som fullt frisk. ställa frågor och försöka diskutera. skavlan: vad tycker du, bör vi vara mindre ärliga? senil person: var är min snuttefilt?
det går ju inte.
ranelid är en flummig narcissist. kan bara prata obegripligt om sig själv. jag tror inte att han själv vet vad han pratar om. och nu tycker jag att vi har skrattat klart åt honom. låt honom va.
anne holt var fantastisk. pratade sjukt intressant om ärlighet. hon tycker att vi blivit alldeles för ärliga, att folk hela tiden berättar allt om sig själva, på facebook, twitter, bloggar. hon kallar det "emotionell inkontinens". hon tycker att man istället ska ljuga mer, hålla mer för sig själv. och jag håller verkligen med. och inser att jag framstår som en idiot som bloggar om det.
men. man vill ju finnas i folks medvetanden. och har man inte tänkt ut nåt smart, roligt och revolutionerande som kan fånga andras uppmärksamhet så får man ta till det lite horiga knepet att blotta sig själv. det går ju alltid hem. fast frågan är hur bra man mår av att försöka profitera på sitt innersta?
det kan jag svara på.
man mår ganska bra faktiskt.
hä hä.
fast. jag tycker verkligen att hon har en poäng. för det krävs så mycket tid och energi att hela tiden jobba på bilden av sig själv, hur man vill att andra ska uppfatta en. tid som man hade kunnat lägga på att göra saker där man glömmer sig själv. det är ju så man blir lycklig.

vilken klok hycklare jag är.

ska snart gå och duna. men först en lista med några ord och fraser som är särskilt populära just nu:
puss
det är inte okej
smutsigt

/w