18 april 2006

dåtid

Påsk, i korta drag:

* Fylleslag på skärtorsdagen. S dansade med en krukväxt, klädde ut sig, ålade omkring och fällde folk. Mkt lustigt! Jag dansade och drack och sov över.
* åt pyttelite hela långfredag-dag för att kunna mula i mig så mkt av mammas påskmat som möjligt på långfredag-kväll. Fick leta påskägg!
* Mamma åkte till kina på lördagen, med vadderade cykelbyxor i väskan.
* Syster och hennes pojkvän var på besök, vi tog med pappa ut på tur till Österlen. Solen sken. Mat smakar bättre i naturen.
* Körde till Skillinge, deltog i massiv fest. Barn och vuxna huller om buller. Så JÄLA MYCKET mat. Alla lekte en lek. Alla spelade fotboll. Alla var blanka i ögonen och röda på kinderna, av mättnad, begynnande fylla, värmeslag.
* Åt brunch på Vinlybaren med Hazz på söndagen. Ölade med E och E och M på Sapla. Älskar personalen där. "Glömde" mitt kort i baren, så att jag skulle vara tvungen att träffa dem igen... Nä. Men glömde mitt kort i baren. Men E tog hand om det.
* Sov skitlänge i måndags, städade köket, kollade på Casanova (blä!), och gamla Simpsonsavsnitt (nice). Åt mig mätt på det äckliga godiset som blivit kvar i påskägget, nöt&majs mix och ahlgrens bilar.

Idag är det vanlig tisdag. Jag ska ut och det är nu. Måste klippa mig, akut! har inga pengar!
Kiss kiss

Wendela