07 oktober 2009

polera bajs

jag gör inte den tv-serie jag själv skulle vilja kolla på. jag tycker inte att skämten jag skriver är roliga. att handlingen jag bestämt är bra. men jag kan inte skapa något annat just nu. det blir det här. det är en mycket märklig känsla. en känsla av att ha släppt tyglarna men ändå sitta kvar på hästen och passivt se på när den galopperar iväg i motsatt riktning till dit man vill.
en tanke maler i huvudet hela dagarna "det är slöseri, det är slöseri".
men kanske kan det här leda fram till något annat, något bättre, så småningom. något som är värt nåt för många.
så tröstar jag mig.
nu ska jag skriva om fyra scener och lära in dom tills imorgon.
ska göra allt jag kan för att det vi spelar in imorgon går till historien som "de fyra roligaste scenerna i svensk tv"
att vilja är att kunna

bye bye bastards

/w