19 april 2006

den ultrabegåvade har åter levererat

Igår köpte Herrn en playstation 2. Den är placerad mellan Xboxen och gamecuben, längst ner i bokhyllan. Han är besatt av elektronik kan man lugnt säga. Jag får nippran av alla sladdar som medföljer. Men jag håller tillbaka min klagan för jag är besatt av kläder. Jag drar ofta fram dem ur lådor och garderober och låter dem ligga lite överallt i lägenheten. Sladdar vs kläder, det skapar balans och jämlikhet i vårt förhållande. Och kaos såklart, om man ser det ur ett visuellt perspektiv.
Jag har tänkt en del på tv-spel den senaste tiden. Hå vill alltid att vi ska spela tillsammans men jag har aldrig lust. Anledningen är att spelen inte tilltalar mig. Jag spelar gärna spel, är ju gammal gameboy-addict och ett fett fan av sällskapsspel. Det är alltså inte där skon skaver. Hans spel är helt sjuka!!! Igår spelade vi ett som heter ICO där man är en kille på max 11 små taniga bast vars uppdrag är att ta hand om en självlysande tjej. Hon är lika gammal men huvudet högre, så som det ofta är i den åldern. (japansk socialrealism alltså, en eloge!) Det trista är att hon är skitjobbig, man måste hjälpa henne med allt, och om man inte håller henne i handen och drar henne efter sig när man ska nånstans så följer hon inte med. Och då blir hon tagen av mörka monster. Och dör hon så dör jag! Jag är säker på att om speltillverkarna hade gjort ett spel för tjejer hade vi spelat mkt mer. Men det är bull att leka kill-lekar. Springa runt med ett fattigt svärd och rädda nån "helig" tjej. Jag vill spela ett roligt spel som handlar om shopping och skvaller och fika. Typ man designar en snygg klänning så öppnas en dörr. Hahahahah.!!!! Varför skriver alla 1 efter sina utropstecken? skitmånga gör det. !!!!!1 Är det medvetet? Är det en nätgrej? Svara ärligt ja eller nej.

Hej


Wende lan-t3

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skulle ju kunna vara nåt slags "jag skriver så jävla snabbt att jag glömmer hålla nere shifttangenten på det sista utropstecknet..." och då blir det ju en etta!!!!!1

4:56 em  
Anonymous Anonym said...

Tydligen var pac-man designat för att tilltala tjejer. Det bröt mot den tidens våldspel, t ex space invaders och sånt. Så jävla våldsamma. Jag vet inte varför de gjorde ett spel om att äta för att tilltala tjejer. Tycker Wendela att pac-man är roligare än space invaders?
Tack för att hon inte slutade, för övrigt. Det var ett enkelt dramaturgiskt knep, men det funkade.
Man gråter. man skrattar...

5:48 em  
Blogger wendela said...

Förklaringen "slarv vid tangentbordet" är sannolik men jag tror att det utvecklats till en grej. Eller ett tvångsbeteende. Väldigt många gör det, väldigt ofta. Kan slarv verkligen vara systematiskt?

31 och fjun: ska svara dig senare, måste bara skratta åt stockholmare först. tack för ros utan ris.

Wendela

10:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home