24 april 2006

"en dirigent snubblar på en freestyle" /Olle

jag har jobbat som cirkuslärare idag. Världens mest tacksamma jobb. skolbarn får besöka barnens scen i folkets park och stimma och leka på lektionstid. vi är liksom hjältar som räddar dem från två timmar oä. efter lektionen fick jag skriva ca 1 dussin autografer. *myser*
Vi lär dem jonglera med bollar och ringar och dukar och de får snurra tallrikar på pinnar och gå på klot. Och får vi tid över tar vi fram en lina och sen får alla snorta den, hä-hä, vi brukar köra lite parakro också. Jag ska jobba igen imorgon. *myser deluxe*
Helgen var normalspeciell. Jag blev full på en inflyttningsfest och dansade till underbar musik som jag själv satt på. Det var police och steve miller band och fanny pack och the go! team och mariah carey och den där hiten av gnarls barkley. Jag tänkte köpa en ballongvisp som present till den nya lägenheten men alla pengar var slut. Så han fick min favoritmusik istället.
Jag läste om Kristina Lugn i sydsvenskan. Hon har gett ut sina samlade dikter. Ibland är hon så jälva bra. När hon skriver såhär:

"Jag är en fri människa.

Det har jag alltid vetat

och aldrig förstått."

BRA SKIT!!!!

Off I go.

/We