20 april 2006

"guns och gaming hör ihop, det vet alla" /Roger

Mina bästa dataspel:

*Puzzle-league (på gbm)
Arrangera stigande brickor. Gör dig galen. På ett bra sätt.

* Zelda (oracle of ages på gbc)
Liten alv slåss mot det onda. Kan vara tröttsamt när man kör fast. Fin musik. Fungerar utmärkt som en "grej" som par kan "göra ihop".

* Tetris (både på gb och tetris dx)
Placera fallande brickor. No comment. (spelet rular 4ever)

* Jeweldrops (gbm)
Placera fallande brickor genom att matcha färger. Mer beroendeframkallande än snus. Diamanter i fina färger, tillfredsställande ljudeffekter. Blir lätt viktigare än B-uppsatser.

* Kosmonaut (PC)
Kör en bil i rymden. Fin grafik, lagom svårt, men kommentarerna när man misslyckas tär på självkänslan: "Försöker du fortfarande köra under banan?"

* Arkanoid (PC)
Studsa bollar på en paddel. Finns i massvis med olika varianter. Kul men lite hjärndött.

Andra spel som jag gillar men inte spelat så mycket är Wario ware på gba. Det är roligt dels för att det är tramsigt men också för att man får träna på att handla först och tänka sen. (t.ex. ska man föra en tråd genom en nål och fånga en brödskiva som hoppar upp ur en brödrost, allt på jättekort tid). En annan favorit är metal slug 3. Man är en soldat i krig som bl.a. spyr blod på zombies fast ingenting blir nånsin obehagligt för grafiken är så härligt oldschool. Metal slug är faktiskt det enda skjutaspel jag gillar.
Ge mig ett spel utan mörkt våld och män med stenansikten som säger töntiga oneliners så ska jag mörklägga min lägenhet och börja tillbe guden i konsollen.
Jag har hört talas om ett spel som verkar ball, det är ett 3D spel som heter Beyond good and evil. Man är en kvinnlig fotograf på jakt efter ett scoop. Mer vet jag inte men det låter lovande...

Vilka är dina favoritspel?

Hejdå.

/super mario WENDEland

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Pro Evolution Soccer 5 till PS2. I evighet. Amen.

2:04 fm  
Blogger wendela said...

Där ser man. tack för att du ville dela. Jag har bara testat Fifa och det var kul för jag modellerade fram ett miffo med tjurnacke och tättsittande ögon. Han fick spela back. Hejdå!

Wendy

5:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home