22 maj 2006

hard rock halleda

Jag är inte död än. Jag är bara väldigt upptagen. När man jobbar helg på kallis jobbar man 10 timmar om dan. När man kommer hem är man ack så trött i ben och märg. Jag såg schlagerfestivalen på lördagen, mest som en anledning att få hetsäta popcorn och choklad. Jag tyckte att monsterna var skitdåliga och äckliga att titta på. om jag fått bestämma hade Ukraina vunnit bara för att sångerskan charmade sig genom rutan och för att hennes dansare hade skitsnygga kläder. Kosack-modet rulz.
Kändisskvaller: Jag och Emma ska spela på Hultsfredsfestivalen! Vi blev inbjudna av en kille från Open Jam. Han diggade verkligen Monika och Filippas antiknark redovisning. Så nu ska vi stå på Hultsfred och säga saker som "gud ske lov har de flesta i vårt avlånga land inte provat att ta knark och drågor ---- eellåååår???" Alltmedan ganjaröken stiger mot trädtopparna... Ajamen det kommer ju att bli så kuuul!
Mindre roligt känns det att vi ska ha premiär på en ny och förbättrad version av "din själ är ful!" nästa onsdag. Jag får downssyndrom!!!! jag fattar inte hur vi ska hinna få ihop allt. Min största skräck alla kategorier är att göra taffliga scenframträdanden. jag flippar alltid inför premiärer och ber till gud att jag ska bli påkörd. I år tänkte jag sluta be och istället äta en anka från pildammsparken dagen innan premiären, alternativt ligga med en svart man och hoppas på aids. tänk att jag låter det stå kvar. shit. men det är faktiskt lika fördomsfullt att tro att alla ankor har fågelinfluensan - men det är det inga problem att skämta om. jag skriver vad jag vill för jag ska ändå snart dö. i trafikolycka, H5N1 eller aids.
Nu ska jag massera min ömma nacke med liniment för tävlingshästar. "Högeffektivt alkoholliniment för hästar i träning och vila". Om du vill veta hur det känns kan du fråga min vän som råkade smeta tigerbalsam på pungen.

/Wendela

























"Alltmedan ganjaröken stiger mot trädtopparna"