05 juni 2006

bubblor i min gryta

Din trut! Jag är tillbaka!
Detta har hänt:
Jag har repat och varit snarlikt deppig och tagit mig samman och levererat. Jag var dålig på premiären *gråter utombords*, men sen duktig. Medelålders tanter gav mig göttiga komplimanger, typ att jag var bäst. En senior (min far) sa att jag kan bättre. Han vet. Jag satte liksom mitt funnybone i halsen på premiären. blev den där tönten som tror att man är rolig bara man klär ut sig och byter dialekt. aaaouu! det var bara för att folk från tv och riksteatern och malmöfestivalen var där för att kolla på oss. jag blev ju skaj ju. spelade mekaniskt. djupt helveteshat för sånt! men sen gick det som sagt bättre, och ännu bättre. sista föreställningen var bäst. Nu känns allt bra och "idag kan jag skratta åt det hela". Det var ju en rolig humorföreställning va fan, mission completed.
Detta har också hänt:
Jag har festat som ett kungabarn i dagarna tre. Det har varit extraordinärt på många sätt. Allt är onämnbart men oförglömligt. Ruset alltså, det sjuka ruset. jag älskar rus.
Även detta påstås ha hänt:
Jag jobbade på kallis idag. det var gräsligt mycket folk, typ sju meter kö till kassan hela dan. helt plötsligt dök en blåsorkester upp som nån hade bokat. dom satte sig i en ring mitt i caféet och spelade ompa-ompa musik. det var helt crazy man. personalen sprang runt med svettiga kinder och skrek "en våffla!", "två grekisk sallad!" medan de tutade fram "eviva españa" på sina postsymboler till instrument. jag ville på samma gång dansa och slå dem i skallen.

mitt inre är i uppror! jag äter nästan inget, sover knappt, vet att något kommer att ske. men när?

och vad?

följ den spännande fortsättningen
nån annan dag
ciao

/wendela

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej wendela, du kanske kan hjälpa mig. Idag drömde jag en dröm som bara ville berätta om mitt liv, för mig?
Jag åkte buss och åt ost med japanskt äldre par, som inte visste var de ville sitta. Jag sa att vi skulle sitta med tre söta tjejer. Sen skulle jag starta en gräsklippare och började gråta. när jag vaknade var jag hungrig alltså tror jag att drömmen var viktig. Jag ville äta ost, sluta med mitt jobb som gräsklippare och träffa tjejer. Vad tror du? för övrigt så är det trevligt att läsa om ditt liv. Vill du fråga mig något så blir jag glad. Synd jag missade teater. Med vänliga hälsningar/ Jonas

10:39 em  
Blogger wendela said...

Hej du. En tjej jag känner säger att man inte får komma dragandes med sina drömmar till andra, det är förbjudet p.g.a. risk att tråka ihjäl folk. Men jag håller inte med henne. Utom i ditt fall. Nä skoja doja, klart jag ska agera drömlexikon.
Ditt ostsug tyder på en längtan efter kex, att vilja sluta klippa gräs brukar betyda att man är rädd för fästingar. Att vilja träffa tjejer symboliserar att du vill klättra uppåt på statusstegen. Varsågod! Min fråga till dig: vem är du? Kul att du kommenterar. Skriver du om ditt liv någon annanstans än här? (har du blogg?) Pusss och hej

Wendela

2:35 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej wendela. Jag vill be om ursäkt. Jag insåg att jag började blogga på din blogg. Tack i alla fall för att du analyserade mitt liv. Jag ska gärna kommentera ditt liv ibland. Vem jag är? Jag skriver inte om mitt liv någonstans. Vill du prata mer med en främling så kan vi etablera något forum. men vänta tills du känner mig lite bättre. Kommentarer får duga så länge. Oj, nu skrev jag för långt igen. Förlåt. Hej då/ Jonas (7år)

1:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home