27 september 2006

dysterkvist

för första gången sedan 1999 går min karriär på räls men jag gråter nästan varje dag för en väldigt viktig sak är liksom trasig.
ikväll är filippa på teve igen. börjar snart. jag tror att jag kommer att rycka på axlarna när jag sett mig. jag önskar att jag kunde "give me a break"och "cut me some slack" nångång. inte alltid vara så jävla missnöjd och kritisk. jag vill vara en glad och lättsam tjej.
jag vill vara stolt OCH nöjd till skillnad från tjocke-Göran.

jag har ingen tvåa på min teve. och ettan är 29 på fjärrkontrollen. jag hatar min teve. nu måste jag gå hem till emma för att kolla på mig själv.

idag fick jag ett mail från dominika i polen. vi var på ett läger i usa i fyra veckor för tretton år sen. hon undrade hur jag haft det. var ska man börja? ...i åttan blev jag utslängd från franskan en gång och när jag var sjutton spelade jag en upprorisk italienska i en fars på skolan och när jag var 22 gjorde jag en film om mig själv och bla bla i oändlighet. det givna svaret blir ju att jag haft det bra. jag har haft det bra. hur har du själv haft det? också bra? vad bra. kul att du hörde av dig. maila mig gärna igen år 2019.
Låter dryg nu men menar det inte. blev på dåligt humör plötsligt och spillde ut lite av det här.
nu måste jag bänka mig

kyss

W

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej hej. Snubblade just över Filippa Bark på tv och tänkte att det där var ju jävla bra. Lite googling på det, och vips här är jag. Trist med dysterheten, men trösta dig med att du har en grym komisk begåvning.

Du tipsade om Sarah Silverman längre ner någonstans. Verkligen bra, fast jag hade föredragit Jesus Is Magic utan musikalnumren. Annars vill jag slå ett slag för Mitch Hedberg, Steven Wright och Flight of the Conchords.

Tjosan.

12:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Gjorde visst samma sak, googlade på Filippa Bark och hamnade här. Grymt rolig figur, bland det bästa jag sett på länge!

Jag har nog inte sett varje minut av Robins, har du gjort mer än två program?

1:01 fm  
Blogger wendela said...

NÄÄÄ ni båda, tusen miljoner tack. jag ramlade genast av dysterkvisten! ska kolla upp dom där komikerna, känner inte till någon av dem. och Filippa har inte varit med i fler program men återkommer ev. snart.

fan vad glad jag blev helt plötsligt. tack.

1:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home