15 september 2006

lyckans lilla valfria fordon

solen övertalar mig att vara glad. idag har jag varit på svt och jobbat. en ny filippasketch ska spelas in. den förra var visst en succé (i mail till programmet har jag kallats ett komiskt geni, vilket ju är KNULLIGT KUL ATT HÖRA) naturligtvis har jag ännu mer prestationsångest än vanligt. men va fan jag tänker på en gammal dikt som gör mig glad: du ska färdas många mil uti lyckans lilla bil. Ja det ska jag banne mig! Nu ska lyckans lilla bil t.ex. ta mig till mina föräldrars skafferi. matglädje vankas! fast jag har ju ingen bil så "lyckans lilla cykel" ska ta mig till dom krämiga ostarna.

love etc

idag såg jag en tjej som hade en tatuering på sin vad. det stod med gammaldags stil: "för evigt". undrar om hon menade att tatueringen skulle finnas för evigt på hennes vad? för det är ju sant men det är knäppt att bränna in just den sanningen i sin hud. då hade hon lika gärna kunnat skriva "tills jag tar bort den". nåja. adjö.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Filippa-appearancen stod ju ut som en hästbånge i en annars småputtrig show.. Man kände hur det var många mil mellan Filippa och alla andra.

12:07 fm  
Blogger wendela said...

asch... men tack. vad heter du?

/din idol

12:24 fm  
Blogger wendela said...

nä men ha ha ha jag undertecknade med "din idol" när jag tänkte skriva "ditt fan"! vilket pinsamt misstag! huga! sorry 4 ever!!!!

1:31 em  
Anonymous Anonym said...

Men det ver ju så rätt

11:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home