06 juni 2006

ROLAND GARROS!

Hallå ja. Tennis är ju kul! Har legat i soffan och glott på franska öppna flera dar i sträck. Spelarna har olika stora armar, har ni tänkt på det? Den armen dom spelar med är så krallig så det finns inte på kartan, den andra bara hänger och slänger som en liten konserverad sparris. Samma med fäktare, ena benet är dubbelt så stort som det andra. Jag tilltalas av sånt, osymmetri, freaks of nature. Igår var jag på the Arks dekadenta fest på Hipp. Jag och Rasmus bekände att vi var vanskapta vid födseln. Jag föddes med ett enormt utstående öra, han med elva fingrar. Mitt öra är normalt nu för jag gjorde ett earjob när jag var 14. Det var på julen, jag minns att jag pyntade granen med ett stort bandage om huvudet. Pappa skrev "happy new ear!" med spritpenna över halva min skalle. Jag minns också att jag fick ett vykort av min syrra där det stod "när hade du flax senast?". (Jag kallade mitt öra mr flax) Det var en tid rik på ordvitsar. Festen igår var f.ö. ganska trist. Jag misslyckades med min maskeraddräkt och landade där man brukar när man försöker se utklädd ut i sina vanliga kläder: såg ut som en hora. Fast jag var snygg, hade mouche.

Jag ber att få summera gårdagen med en enkel dikt. Lyss till min deklamation!:

I krås och flor ses jag tveka
på vad detta klädval bero
mouche av tusch på kinden smeta
- är det leda eller effektsökeri?

Tack,tack,tack.

/frun i huset

1 Comments:

Anonymous Murray 2016 said...

Stan Wawrinka möter Andy Murray i morgon match som spelas i French Open. I deras senaste möte i World Tour Finals - London, vann S. Wawrinka matchen med 0-2. Jag undrar om Murray förberett oss med en överraskning i dag. Baserat på de senaste resultaten av de två spelarna, förväntar jag mig Wawrinka spelar bra den här matchen och går för en seger. Det ska bli intressant att se om Nadal vinner med två set skillnad som i hans senaste möte.

6:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home