19 september 2006

feeling blue

jag vet att det är sjukt men jag är liksom lite exhalterad över regimskiftet. hatar alliansen men tycker om åskmolnet som rullar in. efter regn kommer ju solsken! det kommer att bli bättre, jag tror att sverige behöver ett oväder för att luften så småningom ska kännas klar och frisk. det har varit kvalmig för länge. huvudvärksväder. man traskar runt och fryser samtidigt som man är svettig. politik i vädermetaforer! aint i something. fast jag är pinsamt oinsatt, anar bara vad en blå tid kommer att innebära. känner att det kommer att bli kallt såklart. men hur kallt? brrrr... vet inte.
imorgon ska jag göra tevi igen. det "kör" i min mage. jag har aldrig varit med om några nätta fjärilar, i min mage har inälvorna centrifugerats i veckor i streck. det är rätt jobbigt faktiskt. men "man ska ju va narvös".

hörde att om dagens 15-åringar fått rösta hade sverigedemokraterna blivit det tredje största partiet. kan det vara så att mitten på nittiotalet har återuppstått och knackar på dörren? då var det okej att vara nasse, det gick en i varje klass, dom var som vilken subkultur som helst. fast man hatade ju dom och demonstrerade mot dem. skrek "stoppa nassarna i papperskassarna!" inte skitslagfärdigt men jag tror budskapet gick fram. snälla säg att den tiden inte kommer i repris. snälla minska avståndet mellan oss.
sverige sverige mitt missfosterland
fred frid hopp

wendela