24 oktober 2006

levande charader

det är så många som besökt wendelas sedan jag började köra filippa på teve så jag känner mig tvungen att skriva något. för det första är det pirrigt, roligt att så många googlar en tönt med noll självdistans som gör bort sig i tv utan att fatta det. det knäppa är bara att folk som är nyfikna på filippa kommer hit. här skriver ju jag. och jag antar att det blir en besvikelse för alla som tycker om att skratta åt en nördig karaktär att hamna mitt i mina vardagstankar. det var därför jag slutade skriva. för jag visste inte hur jag skulle skriva längre. och nu har wendela blivit filippa och under dessa fejkade tjejer finns jag, sissela.

jag vill nog egentligen bara säga tack till alla som tittat och skrattat. kanske kan jag börja skriva igen om ett tag. när jag lagt glasögonen på hyllan.

peace out

/the royal we

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sett dig (tv), skrattat och därefter sträckläst (tio månader på 60 minuter..), sjukt roligt välformulerat och ärligt. Dig har man garanterat inte sett för sista gången!

9:29 em  
Anonymous Anonym said...

På en U2-konsert i Glasgow bad Bono plötsligt publiken att vara tysta. När det väl blivit knäpptyst började han långsamt klappa händerna och berättade att vid varje klappning så dör det ett barn i Afrika. En röst från de främre raderna bröt slutligen tystnaden; "Men sluta klappa i så fall då!"

/din älskade man!

2:03 fm  
Anonymous Anonym said...

äh, filippa är inte alls lika intressant som sissela. När du är färdig med tv skall du sätta dig och skriva. Let it flow!

9:50 fm  
Anonymous Anonym said...

publiken att vara tyst heter det...

5:43 em  
Anonymous Anonym said...

jag hatar dig

10:40 em  
Anonymous Anonym said...

Är det du som är Filippa Bark *dör*
Du är så fantastiskt rolig i Robins!
Hoppas vi får se mer av dig på tv framöver

10:55 em  
Blogger Natalie said...

Hej! Jobbade på Bäcka i somras och såg dig igår på inspelningen (wohooo, idol-Måns liksom!). Du är jätteduktig, älskar din & E:s sketch om knarket. Den har blivit legendarisk bland mina vänner (trots att de inte var där). Lycka till & kram!

11:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jo att Jag hatar människan som skrev inlägg #4 om felet i inlägg #2.

Har alltså inget med wendela att göra! Hoppas det är klart. Ty det går ej att hata Wendela.

/samma som skrev inlägg #2 samt #5

10:40 em  
Blogger l.t. fisk said...

Det var väl kul att du kom tillbaka här. Min fru är numera också frälst. Vi sitter tillsammans och garvar. Välkommen tillbaka.

4:30 em  
Blogger SideShow Surfer said...

Jo det finns många knäppisar och här är ytterligare en.

Älskar din karaktär som Filippa.Första gången jag såg dig på TV kallade jag på min tjej och sa alvarligt,titta det är ju för fan synd om henne.Har aldrig sett något så osäkert på år och dag.Tjejen skrattade och sa,dummis hon skojar ju med oss.Efter att tittat en stund till insåg jag själv det roliga i det hela och tackar av hela mitt hjärta för något som ingen lyckats med på länge.Att blåsa mig så totalt.

Ha en underbar dag Vendela och Hälsa ööööö Filippa ha ha ....

3:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home