23 maj 2007

blö

jag är trött som en gammal dagisfröken. väggen är inom synhåll, shit fan. ikväll; sista robins och jag är rädd för vad som kommer att nå allför mångas ögon. hu. sketchen är en enorm kompromiss mellan mig och producenten och robin. ska ut och äta med hela redaktionen snart, ska väl fira friheten och sörja slutet. dom är sköna så det kommer att bli trevligt.
har msn:at med Hans idag. grät och skrev. det är svårare än jag trodde att lämna någon man älskat i åtta år. en jävla pina är det.

men vissa saker är bra. vänner. bra stand-up igår på oslipat. och jag har ett fantastiskt jobb framför mig, en mini-grej som ska visas i tv i höst.

jag ägnar hela dagarna åt att acceptera. det är tröttsamt men det enda som hjälper. jag tar ett djupt andetag och accepterar.

/weepela

uppmärksamma
min förmåga att klämma fram vitsiga omskrivningar av wendela
oavsett tillstånd
levererar jag
vitsiga omskrivningar
nota
bene

21 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vet inte om jag ska skriva hur gärna jag skulle vilja se dig på Oslipat.
Det är den där känsliga balansgången mellan att knuffa dig lagom mycket i ryggen utan att bli tjatig så att du tappar allt ditt eget eventuella intresse.
Jag tänker aldrig sluta önska att få se dig på vår scen. Och jag hoppas att du står ut med att jag tar upp ämnet lite försiktigt ett par gånger i halvåret.

10:20 em  
Blogger My Evil Cyborg said...

Min tjej skrattade så att hon höll på att dö när hon såg din sketch på Robins idag. Hennes mascara rann och hon trillade bokstavligen ner från soffan. Sen låg hon och skrattade på golvet. Helt hysteriskt också. Jag stod bara och såg på när hon låg där och vred sig, för jag missade faktiskt sketchen. Men som tur är läggs den väl snart upp på svt.se så att jag också får flabba lite. :)

Jag ska förresten ha en sommarfest i Lund. Vill du komma?

10:30 em  
Anonymous Anonym said...

Skitbra sketch som vanligt på Robins idag. Det var skitkul där du (Filippa) står och väntar på att det ska bli lördag. Angående din hjärtesorg önskar jag att jag hade kloka råd eller effektiva tips att ge dig men det har jag tyvärr inte. Sånt där får liksom ta den tiden det tar hur frustrerande det än är. Men jag tycker du är grym och lycka till med allt!

11:04 em  
Anonymous Anonym said...

Kommer att sakna urin-malin, rabies-johan och alla semmelröv-felsägningar. Hoppas få höra/se mer av Filippa i något annat sammanhang snart.

/Mackan

11:06 em  
Anonymous Anonym said...

Filippa Bark, kan vara kanske värdlsens roligaste människa! Fortsätt med Filippa-sketcher har aldrig skrattar så mycket i mina 18 värdelösa år! ALL HEDER ÅT DIG!/Josefin

11:32 em  
Anonymous Anonym said...

Kan man inte typ få någon dvd samling av något slag med dina sketcher, det hade varit guuuuld! Eller en autograf? Fan va grym du är/ Josefin igen

11:40 em  
Blogger Samuel said...

Du var ju jättebra som alltid!!!

1:08 fm  
Anonymous Anonym said...

filippa, jag är en farbror med barnbarn i din ålder, nästan, det ger mig lite perspektiv,.
jag tror att jag älskar dig,du är till stor glädje för mig, jag har tar min filippados varje dag.
detta var mitt sätt att tala om att du är kolossalt bra!
måtte dina kameler alltid ha vatten!

1:13 fm  
Anonymous Anonym said...

"men det hindrar oss inte från att bli goda kompisar"
hahahah, såå kul..
idén med dvd-samling hade varit så rätt,tänk på det..

beträffande kärleken, hårt.. vet att inget folk säger gör så att man mår bättre..
tiden läker alla sår, mossigt men sant..
/Mikaela

8:49 fm  
Blogger Karin said...

ja jag kan bara hålla med om de lovord som skrivs här. du är inte bara fantastiskt jäkla skitrolig utan även äkta. Filippa är ingen roll, hon finns på riktigt. jag är otroligt imponerad och jag, samt resten av sverige, vill se mer av dig. helst nu, men en annan dag går också bra.

9:28 fm  
Blogger dansbanderz said...

du är fantastisk! mer av dig i framtiden!

10:08 fm  
Blogger Jonatan said...

Hej Wendela!

Vill bara tacka för alla kiknande skrattanfall jag och min fru har fått efter att ha kollat på Filippa Bark på Robin och Melodifestivalen! Sååå bra! Jag FATTAR INTE hur du kan hålla dig för skratt...

Hoppas innerligt på mer Filippa Bark i framtiden...

Blessings
Jonatan Samuelsson

1:09 em  
Blogger My Evil Cyborg said...

skicka ett mail till mig på sb@bostream.nu, så hookar jag upp dig med detaljerna :)

3:44 em  
Blogger mkt anton said...

dont drink and dial (sms:a) girl!!

upp me hakan!

6:45 em  
Blogger Unknown said...

Har du msn, Kan man inte få den?

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan från Japan.

I'm going to miss Filippa so much - hope to see you pretty soon. Du är bäst!!

Hälsningar,
eriko

7:44 em  
Blogger Samuel said...

Nyfiken på din mini-grej som skall visas på tv i höst. Är det kopplat till Robins eller separat? Ser fram emot att se mer av dig!

//samuel

samtheclam.blogspot.com

8:36 em  
Blogger Unknown said...

Får jag chansen på dej?

9:38 em  
Anonymous Anonym said...

All min kärlek till dig, det är inte värt ett skit i ditt läge men du får den i alla fall så hoppas jag att det betyder något.

Gråt klart, sörj klart, känn att du får lov att må dåligt, res dig sen. Det finns inget värre än klyshcor, så jag ska försöka låta bli dem. Åtta år är lång tid, men du har lång tid kvar.

Ta hand om dig!

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Så jävla bra.. har missat dig på robins men en polare visade från svt.se och nu vill jag bara ha mer..
kolla in vår sida på http://www.myspace.com/larsandersjohansson
lycka till med allt!!

2:17 em  
Anonymous Anonym said...

Hejsan! Du är JÄÄTTE rolig & cool i "Robins" fast det vet du väll redan från alla inlägg...hehe <3

Kraaam

10:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home