15 april 2007

lite om life

är i sthlm igen, vi dimper ner här lite då och då. har haft en underbar helg. hade en heldag med mister magnusson igår, vi var i skärgården och sålde hans båt. sol, hav, båt, natur, kändis. kul! det kändes som om jag vunnit en tävling där priset var "en dag med peter magnusson". på kvällen gick många jag tycker om till debaser och såg the blow. jag blev blixtförälskad. det var en vitklädd androgyn tjej som sjöng och dansade och mimade och berättade historien bakom varje låts uppkomst. när konserten var slut ville jag bara kräkas och börja om mitt liv. allt jag gör blir meningslöst jämfört med det hon ger världen. sen blev jag mitt-i-prick-full. jag älskade livet, kunde inte stå still inte sluta prata inte sluta skratta inte sluta dansa inte sluta älska allt. det var så jävla jävla kul.
har ångest över kommande filippa-grejer i robins. folk kommer att bli besvikna. det är det värsta ordet jag vet: besviken. "Jag är besviken på dig, Sissela". UUUUHH.

nu ut i solen på söder

Puss!

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Filippa Bark är fantastiskt rolig, I like! Kolla gärna in vår seriestrip, även den hysteriskt rolig sägs de:) http://www.liamochnachos.blogspot.com/

2:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Ville bara säga att jag tycker dina grejer i showen är mycket bra och roliga! Uppskattas mkt!

12:16 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Såg dig och ditt alter ego Filippa Bark m. Jam All Stars turnén i Falun igår. Mycket imponerande och extremt roligt. Tack för en underbar kväll! Gillar även din insats i Robins. Vet inte om detta är rätt forum att fråga, men jag undrar om man kan "köpa in" Filippa Barks och Monika Janssons redovisning om "Vad är kärlek?" Den 5/5 fixar nämligen undertecknad tillsammans m. ett antal andra AT-läkare på Falu Lasarett en stor fest för sjukhusanställda och lite annat folk. Temat på festen är film och det har ju en viss anknytning till kärlek. Undrar m.a.o. om man kan hyra ett "gig" m. er den 5/5. Jag förstår att Ni är upptagna m. turnén, men maila gärna om ni har möjlighet att förgylla vår fest m. lite Skånehumor!

M.v.h.
Madleen Ingvarsson

e-mail: madleen.ingvarsson@ltdalarna.se

11:08 em  
Anonymous Anonym said...

Filippa Bark är ju jätterolig! Henne blir man inte besviken på :)

9:56 em  
Anonymous Anonym said...

Ville bara säga att du är SÅ grym!!! Du kör verkligen din grej och du är så himla rolig! Läste att du inte hittar inspiration till Filippa, men vad jag (och många andra har sett) gör du henne helt enastående, och vi är INTE besvikna! Keep up the good work, och glöm inte hur bra du är!

Stor kram!

10:53 em  
Blogger Anna-Karin said...

Var inte rädd för besvikelse, du gör mig inte besviken i Robins. Kollar på senaste programmet nu på webben och har precis sett när Filippa berättar om Parkernas stad. Sååå roligt när hon tar upp knäppa i trädgården! hahaha!

Sedan kan jag se om Idol-ansökningen hundra gånger och ändå skratta! Heja Sissela

12:59 em  
Anonymous Anonym said...

Tjena havets skräck.
kul att se dig häromdagen, vad ska jag nu göra i sommar utan dig? Skickar du en rejäl ersättare?

8:27 em  
Blogger Max Holmberg said...

Hang in there, Sissela!

Livet är som en hiss, ibland är man uppe, ibland är man nere...

Just nu snurrar det kanske lite fort, men Fröken Bark är grymt rolig!

Du är utan tvekan en av våra bästa unga komiker/skådespelare!

Kram

8:18 fm  
Blogger wendela said...

alla ni som skrivit här är omtyckta av mig. bara så ni vet.

kalaspuss!
partykram!
gillekyss!
galejklapp!
festsmek!
discolycka!

12:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Filippa blir man aldrig besviken på! Det är briljant komik på hög nivå! =)

8:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home