12 mars 2007

fördriver fritid

jag är helt ledig för första gången på länge. kom till malmö igår, däckade hos mor och far, blev ompysslad som en sårad soldat. jag blev sjuk nånstans mellan motala och norberg och det har fortfarande inte gått över. hostar och snorar och svalget svider. de sista fyra föreställningarna lät jag som en blandning mellan scarlet johanson och nanny-fran. men fan, det har gått bra ändå. det var så jävla kul att spela på södran. folk skrattade så mycket att man nästan tyckte dom var konstiga. ellika var där i lördags, hon flög från london för att se oss. precis innan vi skulle köra igång stod vi som spelar som vanligt i vår pepp-ring och då var det nån som sa: fattar ni att vi är på södra teatern! jag sa: vi borde haft champagne. precis då kom producenten förbi och la en flaska champagne i mina armar. "från din syrra" sa hon. jag ba: ellika är guuuuud!!!! sen spelade vi vår bästa föreställning so far och sen knäckte vi guds flaska och sen festade jag under mottot: like there's no tomorrow. men det kom en morgondag och det var tur för jag kom hem och jag trivs så bra här. idag har jag trotsat mitt elaka virus och fikat med karin och ätit glass med Hasse. vi träffade en konstnär från new york mitt på möllan som vi bjöd på kaffe och glass. han kunde prata lite svenska. han blev typ kär i Hans, när vi skulle gå tittade han honom djupt i ögonen och sa: it was sooo nice talking to you, sooo nice, i really enjoyed it och ville inte släppa hans hand. till mig sa han bara: bye. jag som bjöd på glass och allt. när jag hostade sa han prosit. jag rättade honom.

okej bebisar - nu kravlar jag i säng.

/wendeländig

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hola Chica!

Du verkar ha stor succee på gång, supercool. Jag skall köra hem från London i slute av Maj. Vi åker Malmö- Trollhättan-Stockholm. Skulle vara tufft att gå på några stora starka om du råkar vara i trakten.

Glad vår, påsk och allt annat....

Le Arch

12:57 fm  
Blogger wendela said...

hej kompis! long time no nothing. Sjælvklart ska vi ses i Malmø i maj, hør av dig nær du kommer. Går det bra med arkitekturen? och hur ær det med japanen och britten? Allt gott till er alla!
/W

1:17 fm  
Blogger Unknown said...

Hej, vad splear du? Är det kul att vara skådespelare, jag skulle vela bli det:D Har du msn, Här är min Balazstadt@gmail.com så kan du ju beretta:)

6:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home