22 januari 2007

warszawa! en underbar stad

hej och home! har haft det jälit puligt, minst sagt fett nice.
helgen har bestått av:

roomservice!
billig öl i nybyggt "gamla stan"
tv polonia och tysk mtv
brakmiddag på fin restaurang med soppa, anka, vin, espresso, konjak och unicum
nattregn, irr, lita till the kindness of strangers och utdelning på tilltron
DISCO! med tre balla polskor på klubb med danshits, öl, GT:s och vodka redbull, hell yeah
taxiprut
blöt sightseeing
billig klippning på fancy frisersalong
polsk mat med öl i literglas som knappt gick att lyfta
drinkar på källarpub med dansgolv utan folk men öl i meterlångt rör för självtappning vid eget bord
drinkar på warszawas spy bar, snyggt folk, helrör i hink, techno, dans på borden, jag-är-ett-ufo-känslor

Hatar när det händer. Gick hemifrån - tyckte jag var rätt snygg. Hängde på folktom bar med spiritus innanför västen - tyckte jag var riktigt snygg. Hamnade på inneställe med topclasspolacker - tyckte jag såg ut som en ful get. Vad hände? Varför gick jag dit? Varför beblandade jag mig med dessa fruktansvärt vackra människor? Klart jag såg ut som en ful get bland dem! Om man blir utsatt för en sådan jämförelse bör man ha rätt att nästa utekväll synas bland gamla maskätna lik. vem är snygg då liksom?!?! just det! reclaima din självbild!

måste snusa nu i obäddade lakan
älskar att böka ner mig
bland bolster
gnatt

/warszawa weekendela
(hatar när jag gör så men det sker tvångsmässigt)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snusar också. har gått över från General lös till General white portion
och Göteborgs Rapé withe portion.
men ibland blir det original portion och kronan lös. Min kusin säger att ett som heter Orinico skulle vara bra?
Jävla massa reklam helt plötslitt...

Bäst jag slutar nu.

Hej då.

1:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home