19 december 2006

tomteröd mens & utbrända ljus

jag är helt urlakad. den här hösten har kramat ut varenda droppe av min kreativa kapacitet. det började redan i våras, vi spelade krogshow på tröls och sedan kom sommaren med jobb på kollo varvat med spelningar på festivaler. sen kom min och emmas föreställning på malmöfestivalen, sedan Robins och allt hårt arbete för att göra bra ifrån mig på tv. sedan heltidstjänst på "En resa som ingen annan", ett otroligt roligt men också krävande jobb. och veckan efter vår sista föreställning började inspelningen av en pilot, sedan skolföreställningar, sedan nästa pilot, sedan den första piloten igen och nu idag: andra pilotens sista inspelningsdag. Jag är så tömd och trött att jag inte ens orkar böla. Och ovanpå detta en liten succéstorm runt Filippa med fina erbjudanden från olika håll, glädje blandat med press och prestationsångest. Och på toppen av allt - ett åttaårigt förhålllande i kris och nya romanser och kval och pirr och gråt och en enorm energiförbrukning.

jag vill hitta ett gryt och dra några gamla löv över mig och sova. djup björnsömn i veckor i streck.

min viktigaste lärdom: att göra en sak i taget. eller att iaf vara säker på att jag har tid och energi nog att engagera mig i det jag företar mig. min insats i de nyss inspelade piloterna har varit kass. jag har inte hunnit förbereda mig, inte haft ork att bli entusiastisk och röd om kinderna. den känslan gör mig galen, jag vill upp på hästen igen, skrika: kom igen, jag kan bättre! ge mig en ny chans!

men nu är det jul. måste köpa klappar och knäcka nötter och äta skitmycket och umgås i varma vardagsrum. det kommer nog att bli fint. fick mens idag, det är därför jag är så surmulen, så neggig, så trött på så mycket.

men jag älskar ändå. jättemånga, jättemycket.

frid på er

/wen-dela-med-dig-av-din-glögg-tack

6 Comments:

Blogger l.t. fisk said...

Det går över. God Jul & Gott nytt år.

11:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja mensen går över. God jul och allt gott till dig. Kram pb

2:52 em  
Anonymous Anonym said...

Ville bara hälsa att jag läser din blogg. Tur att någon läser annars vore det ganska meningslöst:)
Gillade dina gestalter hos svt och sr. Var det någon form av Bubble och Katy Grin? Kepp up the good work and vispa lite luftbubblor i julegröden.
Mvh
En universumsboende

12:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, av en slump hittade jag hit via några fina svt-nedladdningar. Och nu har jag (tjuv)läst om ditt liv, kul att saker börjar röra på sig, märkligt att få reda på en massa saker som händer kring dig år efter vi tappade kontakten.

Själv har gått och blivit knegare, sambo igen och förortsbo. Det är det korta historien.

Gott nytt år och lycka till!

Joel (som bodde i Malmö för typ fem år sen)

1:23 em  
Anonymous Anonym said...

Ville bara ösa lite beröm här. Jag och en tjejkompis har totalförälskat oss i Filippa Bark. Vi kan sketcherna från TV utantill och kallar varann för Jemesa Blunt hela tiden och undrar om vi utsatts för nån mobbening ning. Hoppas det går bra med allt för det finns iaf 2 personer därute som du gjort livet roligare för.

8:21 em  
Blogger wendela said...

wow alla! jag blir så jävla glad av er. verkligen tack så mycket. och vad roligt att höra från gamla vänner,
pb: gud djul på dig och lycka till i fotsättningen!
joel: hej vad längesedan, dökul att du skrev. är du landskapsarkitekt? önskar dig allt smör i småland, nu och för evigt.
och till er andra mer anonyma (tja jag räknar dig där mr fisk):
tack för att ni läser och tack för att ni skriver vad ni tycker och tack för att ni verkar gilla mig! tjohooo, fatta att jag gillar er också.

slut på slisket,

nu ska ja pissa off ut i rearusket

/wendela

2:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home