06 december 2006

understand-up-side-down

jag längtar efter min syster. vi har inte bott i samma stad sen jag var 14. det är hjärtskärande när man tänker på det. nu saknar jag henne varje dag för hon tycker om mig oavsett allt och jag behöver någon som gör just det. just nu. för jag gillar inte mig själv.

mamma bjöd på saffransglass i måndags. hemmagjord. det smakade som iskall lussekattsdeg. det var inte gott men inte äckligt heller för det var ju glass.

igår var jag på oslipat. det var askul. jag älskar stand-up; att få glo på en människa helt ohämmat en stund är ju guld. att få höra hur hon talar, veta hur hon tänker, se hur hon rör sig. man får tillgång till så mycket människa på så kort tid. jag träffade en massa vänner där också. alla som inte redan sysslar med stand-up verkar ha någon tvångsmässig tanke på att testa. så även jag. fast jag vill ju bara stå på scen typ, det är min drivkraft. det borde vara lusten att berätta alla sina roliga tankar för någon men det gäller inte mig. jag har inte roliga tankar. jag vill bara stå på scen. synas. Jesper brukar säga att det beror på att jag fick för mycket uppmärksamhet när jag var liten. och det har han rätt i.

jag känner mig speedad idag. är sjuk i näsa och svalg men vägrar låta mig försvagas. jag älskar den känslan. jag är en armé.
ra ta ta ta ta ta bang!

wend

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du borde skriva mer, du är duktig på både skådespeleri OCH skrivande! Och det är INTE vanligt.

11:09 fm  
Blogger wendela said...

men tack! ska försöka skriva oftare. har hört att det är ute att blogga om sig själv så jag får kanske beskriva mitt liv genom t.ex. matlagning. två ostron i vin betyder att det mesta är rätt nice. tomatsås betyder att jag köpt toapapper och cykellampor. rostbiff med mozarella-sallad innebär att jag upplevt the kindness of strangers på ett otippat ställe (typ Lomma). tja... lite så kan det komma att se ut, här på wendelas.
ciao, lena.

w

12:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home