04 december 2006

snuva i systemet

jag är en daddy's girl och idag klappade daddy mig på ryggen och sa att det var en månad sedan jag senast skrev på min blogg. han klappade runt runt på ryggen och sa att det hade varit kul om jag skrev nåt. så nu dear father kommer lite bokstäver från kroppen som just fått klapp.

det händer olika saker som vanligt. en jäligt mystisk grej är en lapp som dykt upp i portuppgångar kring möllan. någon som kallar sig lollo skriver typ "hej grannar, kan ni vattna mina blommor? jag är ute dygnet runt! glöm inte dem på balkongen" brevet ligger i en plastficka med en nyckel. alltihopa sitter upptejpat på portväggen. knäppt va! vem gör detta? varför? och varför på så många ställen? jag misstänker att det är ett nytt dåligt konstprojekt av dansande fåret/kliande sköterskan. eller så är det någon som vill få igång en "snackis", nån vill busa lite med folks hjärnor och kanske bli omskriven i metro.

i övrigt tänker jag mycket på goda och dåliga egenskaper. jag gör saker som är väldigt omoraliska. jag utför handlingar som gör mig egocentrisk och empatistörd. jag vet inte varför jag blivit en människa som handlar fel. kanske för att jag kommit undan med det hittills. men det är det som är det störda, att jag inte kan sluta vara dum i huvudet för att det sårar andra. jag kan bara sluta om det sårar mig själv. fy för mig. tvi.

för sex år sedan läste jag en dikt som jag aldrig glömt

"Det goda jag vill, det gör
jag inte
Det onda jag inte vill, det
gör jag"

Man väljer det onda för att det känns som en uppoffring att välja det goda. som om man förlorar något man vill ha. det goda är på lång sikt, belöningen utom synhåll. Det onda ger instant pleasure. Jag är en sån jäla sucker för snabba kickar. för njutning nu, bums, pronto. måste komma ihåg detta och aldrig byta ut mina synder mot kickar man kan dö av, som knark och snabba bilar. måste komma ihåg det. visserligen kan även starka känslor vara farligt men det är svårt att komma upp i dödliga halter.

okej.
nu ska jag koka te.
jag har snor i blodet.
känns det som obs!
kyss alla
wendela