27 december 2006

mellanmys

hey mama, x-mas is over n done with. faktiskt nice. min sköna syrra är hemma och hälsar på, hon är uppfriskande. tar initiativ, pratar mycket, vill jämt göra saker. hon fick mig att träna ki-box på juldagen vilket var underbart men jag har rört mig likt en invalid de senaste dagarna pga träningsvärken, den sjuka sjuka träningsvärken. oooh, jag lyssnar på sting! fields of love - mitt hjärta flippar ut av den låten. allt jag kan tänka på är vindpinade heder i england, fladdrande hår, tyg som slår i vinden. och så klart: två skitsnygga arier som inte kan få varandra av någon gammaldags anledning. två sorgsna blickar som tittar lite för länge på varandra tills den ena (tjejen) slår ned sin blick och kanske en tår någonstans (hans kind?!) och musiken stiger och kameran flyger och man lämnar dem högt ovan mark, en hed, ett stormande hav, två hästar och den omöjliga och hjärtskärande kärleken mellan Martin the bastard och the fair lady Catherine. aaauu....
nu är låten slut. bra timing!

på julada roade jag mig hos emelie med karin, vi åt soppa och drack romdrinkar och spelade våghals. det funkar som sanning el. konka men man slipper komma på saker själv, man har spelkort med uppmaningar. det var roligt. vissa var tvugna att göra bort sig och det är ju alltid roande. sen gick vi till kb. jag var full och ful och tappade bort alla direkt så min enda höjdpunkt var när jag berättade för en kille att jag var kär i honom på gymnasiet. vi har aldrig pratat md varandra, jag tyckte bara han var ashet och hade sett honom dansa roligt och hört att han gillade fragglarna. jag gillade inte fragglarna men eftersom han var en rikemansson tyckte jag att det var en sexig kombination. pengar + fragglar = hottie! (obs! f.d. åsikt!) Hur som helst, jag sluddrade fram att han inte visste vem jag var men att jag varit kär i honom och att det kändes som rätt tid att bekänna det (10 år senare). Jag sa: jag skrev kärleksbrev till dig som jag aldrig vågade skicka, Erik Erling på Scaniagatan. Han tog mina händer och sluddarade att han blev glad. Sen försvann han. Jag stod kvar, helt chockad över att jag fortfarande kom ihåg hans adress. Måste ha varit skitkär.

Okej. Nog om allt.

jag läser en bok som förändrar mitt liv, inifrån. det är det bästa som hänt mig på väldigt länge.

/cind the fucking rella

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det var jag igen. Köpte precis
din medverkan i "Den svaga punkten"
Det förklarar att allt har en mening.

Han som du kallar Mr Fisk:)

PS. Har du också hört Lotte RÖmer Band? (Ursäkta att det inte finns ett danskt Ö på mitt tangentbord:)
Jag var där 1982 på Roskildefestivalen.

6:57 em  
Anonymous Anonym said...

Är det inte Fields of Gold låten heter?
Iaf finns det en version av den låten med Eva Cassidy, så jädra apbra. Tala om röst med känsla.
Fast är man en sucker för små gullungar som sjunger som en whole woman kan man ju alltid lyssna på The Rose med Bianca Ryan.
Nu är jag nog fast här, kommer att fortsätta läsa den häringa bloggen. Baj baj.

7:30 em  
Anonymous Anonym said...

Have a good bathing you sons and daughters of things that have happened in the history and the things to come. Är detta det rätta språket att skriva på? Jag bara frågar.
Relaxa. Och håll i hatten om ni find this mindbowling.
Mvh
En ni kanske är bekant med.

10:13 em  
Anonymous Anonym said...

Ursäkta mitt ljudlösa och färgfattiga utbrott:)
Vill inte samka otrevligheter på post 3.

Jag såg ett inlägg efter post 1

Är det månne någon som vill vara lagom förstånde?

11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Post 2: WHO are you? Baj Baj? Är det någon som inte har tid med den här bloggen´?

Ursäkta "Wendela", om det inte var du:) Det börjar ju gå framåt på ironin. Vi kan väl dela tankar alla?
Tillsammans. Det är bara ett förslag.

11:28 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm, verkar som om en del blev upprörda över ett baj baj och andra saker. Det var ju verkligen inte meningen. Brukar bara skriva så istället för hej då, var inte menat som något annat. Självklart har jag tid för bloggen, det skrev jag ju, tycker absolut det är värt varenda sekund den tar att läsa. Ber om ursäkt om jag stört någon, det var inte meningen alls. Jag är bara ett Sissela fan som säkert många andra som besöker den här sidan också är.
Hoppas ingen blev alltför sur nu?

1:19 fm  
Anonymous Anonym said...

Ursäkta mitt tankeflipp "Wendelas World" Men ni som läser och har hittat hit till denna glädjekälla är nog smarta nog.

Sissela, sorry.

En som inte kan skilja på upp ockner även kallad 6-9.

1:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag väntar på instruktioner.
Jag Har spelat Lotte RÖmer Band 3-1
Hon kom ner jag öppna. Sade Sissela Benn. Hon gick. Sen då?

7:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Northern Light

12:13 em  
Anonymous Anonym said...

Vilken bok? Jag vill också förändras inifrån...

8:16 em  
Blogger Dirk Diggler said...

Saknar ett dräpande inlägg. Vet att du har mkt att stå i. Men du har ju så mycket rätt i det du skriver ju. Och jag vill inte ha nått hackande från Anonymous. Stå för det ni skiver....

11:28 em  
Blogger Sara Ödmark said...

Hey! Du skriver ju igen! Tänka sig. Så glad jag blir.

Lämnar ett tassavtryck för att jämna ut anonymous-balansen lite.

5:40 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har aldrig gillat den där anonymous som smyger omkring och loskar ur sig dumheter, så jag vågar inte läsa vad som står här.

Det kan ju vara nån annan, som utger sig för att vara anonymous, som egentligen heter nåt annat, och jag har inte tid att bli mer förvirrad just nu.


Det jag egentligen ville säga var att jag gillar det som skrivs i bloggen! Ordens ljud i huvudet.
Mycket bra!

8:35 em  
Blogger wendela said...

turbulens i läsekretsen! i bloody love it. Nu: snabba svar på begripliga frågor:

Mr.Fisk: Har aldrig hört Lottes band. Vad får dig att tro det? Var det nåt jag skrev...?

Anony 1: jo! du har rätt för låten heter så och inget annat. har lyssnat på ditt cassidytips också och alajk!

Anony 2: down with the dope, up with the hope!

alla andra: puss kram tack smack och fina bloggar som jag gillar

/frun i huset

2:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home