18 januari 2007

trappuppgång och fall

oh yes. pepparmyntste och tyska kex. lax i rom- & gräddsås till middag. tvättad tvätt. dammsuget golv. bredvid mig: lista på sevärdheter i polska huvudstaden. ikväll: regnigt malmö. imorgon: regnigt warszawa. men sannerligen: glädje över att få huttra i en ny spännande stad.
igår fyllde han som en gång var min självklara man år. blev 27. åldern då begåvade människor tar livet av sig. hm... tänker snabbt: så jävla bra är han inte. måste leva. sakn, sakn.

tiden går för snabbt nu. jag repar varje dag men kommer inte tillräckligt långt tillräckligt fort. det där vita rummet gör mig snurrig, trippad. vi jobbar bra, munnen går och vi skrattar mycket men i efterhand, helt ärligt: det mesta måste bort. allt det vita gör oss knäppa. fill och mon är redan utflippade, att skruva upp dem blir... sämre. men vi har lång tid på oss. jag väntar med att oroa mig.

läste en rolig rad i en rolig skunkdagbok som jag kallar lillasystern:

"har bakat idag för andra gången på en vecka. båda kakorna blev sjukt misslyckade. jag vill varken äta kakan eller ha den kvar."

kul, vitsigt etc.

jag hatar mitt hus. styrelsen består av sjuka människor som vill förmynda ihjäl mig. dom har satt in elektroniska lås på alla dörrar så när det blir strömavbrott kan man inte komma hem. man får inte ha sin soppåse utanför sin ytterdörr utan man måste slänga den direkt. man får inte ha vilken dörrmatta man vill utan man måste ha exakt samma som alla andra i huset. dom har satt in övervakningskameror i trapphuset. det är sant! och det är så jävla sick in the head. den värsta styrelsemedlemmen ser ut som en haj. ler stort så alla tänder syns men har iskalla ögon. jag kallar honom hus-nassen.

kära herren Gud: hjälp mig flytta.

puss å peace

/wendelanda mjukt

5 Comments:

Blogger Dirk Diggler said...

Fan vad giftig du är!
Ja, inte giftig på riktigt men....
men är man full som ett plundrat ekollon så blir det så här.
Strömavbrott i Svea rike är som att skåda en ekorre i skrevet efter en rejäl opiumfest. Hmm, ska nopg lägga mig nu. Love U S.

12:53 fm  
Blogger Sara Ödmark said...

Hus-nassar är scary. Försök tänka på honom som en sån där psycho hammarhaj istället. Du vet en sån med ögon på skaft som sticker ut från huvet. Då ser han så fånig ut att han inte blir läskig längre.

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

skriver nästan som man var på högmässa, eller styrelsemöte.

hur blir man Other eller Blogger?
Försökte men jag blir fortfarande Anonymous.

Mvh
Another.

8:18 fm  
Blogger Mirabelle said...

Hej tjejen. Det är Mirabelle, fast det antar jag att de ser på inläggsnamnet. Fan, vad bra du skriver! Precist och nära. En annan kör bara en liten hobbyblogg med mycket bilder nere från Korea. Hälsa familjen :)

2:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Sissela!

Hörru, Caroline RFN här. skulle vilja intervjua dig om en artikel som handlar om XXXX i tidningen XXxxX, har du mailadress? min är cringskog@hotmail.com , så länge. försöker även andra sätt att get in touch.

kram


besito!

/C

9:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home