11 januari 2007

snug as a bug in a rug

hej din gamla blogg! nu är jag här igen, och skriver, rassel tryck knäpp. om en minut slår klockan tolv dvs spöktimmen. jag mutar skräcken i grind med hjälp av lövtunn choklad som jag äter med stora, självsäkra tuggor. och sen har jag låst dörren också och slipat mina knivar och tvålat in hallgolvet så spökena halkar. ha ha ha. slapstick-spöken. ha ha.
tack alla roliga människor som skrivit kommentarer! så många! och du som tipsade om Bianca Ryan: fucking tack! första gången jag såg henne sjunga inför juryn på den där tävlingen så dog jag lite men sen återuppstod jag och sen börja jag böla för jag blev helt påverkad. det var så jävla sjukt. Alla som ännu inte sett måste genast se! Sök på u-tube, dö, återuppstå, lipa och fatta ingenting på ett bra sätt.

gud det var så länge sedan jag skrev. Sen sist har jag:
såsat i flanellpyjamas (länge, väl)
haft ett kriminellt roligt nyår
älskat min hjälp till självhjälps bok
petat i inre smuts
beställt en resa till warszawa om två veckor, hey yeah!

och dessutom har jag börjat mitt nya jobb! som skådis/regissör/dramatiker, repar och skriver hela dagarna i helvit danssal utan fönster med oupphörligt borrljud från golvet. jeeejs. jag och emma ska ju va med i Jam Allstars, en riksteatern-produktion som ska turnera sverige runt i 2 månader. hur kul som helst faktiskt. alla rara som gillar filippa kan hålla utkik för det är henne jag ska spela. emma är hennes kompis Monika. kanske, kanske blir det här det roligaste vi nånsin gjort. det är liksom det som är tanken. uuuhh. ångest.

mer då? jo jag har ju ett själsliv också, ett "inre". problemet med mig är att jag alltid gör jag vad jag vill inte och vad jag måste. och det blir alltid sämre i längden. mitt förnuft är som en blödig pappa som låter sin gnälliga lilla dotter övertala honom att alltid få som hon vill. min vilja är skitego och barnslig och har ett ändlöst sug efter bekräftelse. MEN jag vet att jag måste lära mig att bekräfta mig själv. Annars kommer jag att vara otillfredsställd resten av livet. Mjau.

hey: bye!

/W

7 Comments:

Blogger Dirk Diggler said...

Äntligen ett ny post :)
Kul att du gillade Bianca Ryan, jag blev lika tagen som du när jag såg klippet, och det finns några rysare på hennes skiva också. Tänkte länka till klippet i fråga där bild och ljud är bättre än på You Tube:
http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/bianca-ryan-p1.php?fromrelated=1

9:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag blir lite avis när du berättar att du ska till Wawa.. Är det någon speciell anledning eller bara för skoj?! Jag känner en del supersköna människor därnere, och har en del bra tips som jag verkligen skulle vilja tvinga på dig.. Du kan väl höra av dig!

12:11 fm  
Blogger Dirk Diggler said...

Hej igen S alias W alias F ;)
Vi känner nog inte varandra utom på ett själsigt plan kanske. Ska försöka vara på Södra den 9:e eller 10:e mars. Sköt om dig, bryr mig på nått sätt...

5:53 em  
Anonymous Anonym said...

" Jeg kan ikke sige det bedre end Sissela Benn gør:

”Första gången jag såg henne sjunga inför juryn på den där tävlingen så dog jag lite men sen återuppstod jag och sen börja jag böla för jag blev helt påverkad. Det var så jävla sjukt.”

Det drejer sig om vinderen af konkurrencens seneste finale, Bianca Ryan."

4:14 fm  
Anonymous Anonym said...

hej W. Kan du inte ta och tipsa om andra bloggar du gillar. Litar på ditt omdöme.

5:31 em  
Anonymous Anonym said...

oj oj icke teknologist varre. forsokte skriva kommentar men da blev det plotsligt nastan en egen blog. och det tror jag inte att jag vill ha. fast kanske anda. blir lite sugen nar jag laser din. fria tankar ar fina. och du ar harligt arlig.

nu ska jag vara arlig. tyckte det var lite galet att lyssna pa bianca. rosten var sa konstig pa en 11-aring. och trots att det var imponerande sa var det inte kul i min smak att hora have youself a lovely christmas night sjunget for herr och fru Bush.

men jag vill inte bara bidraga med trakighet. jag ska ocksa komma till sodra teatern den 10e. sag till nar man kan boka biljett eller paxa tva till mig!

3:53 em  
Blogger wendela said...

hej bebisar! tack som vanligt för era bokstäver.
roligt att få tips om polen, att bli citerad bland danskar, att mitt omdöme anses värt nåt, att få åsikt om Bianca osv osv.
jo: ska återkomma med favoritbloggar om ett tag, biljetter till jam allstars kan bokas genom riksteaterns hemsida. kan inte adressen men om man bara klickar tillräckligt länge kan man hitta allt. utom en oljeplattform helt gjord av t-shirts.

ciao!

w

2:03 fm  

Skicka en kommentar

<< Home