03 februari 2007

filippa och jag

okej. ikväll gäller det. om några timmar står jag på en scen i jönköping och blir beskådad av var tredje svensk. det är liksom inte klokt.
jag är med i en cirkus, det är så galet alltihopa ingen kan fatta. fast folk är sjukt snälla.

nu måste jag tvätta mig och lugna mitt hjärta om det går. det har slagit snabbt och hårt och oupphörligt de senaste dagarna.

shit, skicka stöd genom rutan ni som kollar. hur ska det här gå? min sketch är inte det ballaste jag skrivit vilket betyder att jag måste göra den sjuuuukt bra för att den inte ska floppa. shit shit shit.

det här ar obegripligt: jag vill absolut inte vara ful och jag vill absolut inte sjunga offentligt. ikväll ska jag klä ut mig till ett ufo och ta ton i direktsändning på melodifestivalen. och jag gör det frivillig, jag har själv hittat på alltihop. varför sillen, varför?

ok. wish me luck.

kram Sissela

13 Comments:

Blogger Sara Ödmark said...

Du var fantastisk. Och snygg.

10:55 em  
Anonymous Anonym said...

Fan vad bra du är!

11:23 em  
Anonymous Anonym said...

Vad glad jag blev när du dök upp. Som vanligt jätterolig :D
Du förgyllde hela tillställningen och räddade programmet från totalt fiasko, vilka dåliga låtar det var förresten

11:29 em  
Blogger Dirk Diggler said...

Du var nog lite nervo. Men du rockade! Det var det bästa på hela kvällen! Älskade Jessica referenserna, garvade som fan.
Antagligen satt det nog en del nollfejs därute, men vad vet dom?
Skitbra Sissela! Riktigt jävla bra!!!!

12:38 fm  
Blogger Bylund said...

Jättekul! Det tog ett litet tag innan man var helt säker på att det var ett gag. Jä!

6:26 fm  
Blogger Karin said...

Superbra!

11:14 fm  
Blogger Natalie said...

du ägde som jag brukar säga!

4:08 em  
Anonymous Anonym said...

Det gick ju hur bra som helst! Heja heja!

11:19 em  
Anonymous Anonym said...

filippa är min största idol !
så här i efterhand finns de ingen anledning till att känna ångest från lördagskvällen för du var grymt rolig - som alltid vill säga !

12:50 em  
Anonymous Anonym said...

åh, hade ingen aning om att du var på melodifestivalen, så bara dök du upp, allt blev mycket bättre, älskar verkligen filippa, så klockren! dyk gärna upp fler gånger! gärna i halmstad till sommaren!

6:03 em  
Anonymous Anonym said...

du var absolut världsklass i ett förövrigt kasst program.

8:43 em  
Anonymous Anonym said...

Ahh, gud vad kul att jag hittade din blogg. Asgarvade när du var med i Robbins och på melodifestivalen som annars inte var så mycket att hänga i granen gav du verkligen showen karakär. hoppas att du och filippa har mer på gång. looove it

10:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är så himla rolig som Filippa Bark!! Jag har sett alla inslag från "Robins" flera gånger om och din medverkan i Melodifestivalen livade upp programmet ordentligt! Alla vänner tycker samma sak! När får man se dig (o Filippa!) nästa gång?! :) Lycka till med allt!

5:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home