26 februari 2007

mer om mig

hej söndag.
publikgenomdraget gick bra enligt publiken, dåligt enligt mig. fast inte för dom andra såklart, bara för mig och emma. fan, det börjar bli riktigt tröttsamt att vara kroniskt missnöjd. men det är något som inte stämmer... vi kan bättre. eller så kan vi inte det. kanske måste jag bara lära mig att vara NÖJD. men nöjd är så jävla tråkigt! jag vill vara bäst, jämt, annars börjar jag gråta, haha. det är tyvärr sant.
det här drömde jag inatt:
jag hörde på radio att var åttonde tjej som var tjock var född den 14:de maj. Det är min födelsedag. Vad ska jag göra av den här framdrömda informationen? Jag antar att mitt undermedvetna oroar sig för att astronomin kan ha dömt mig till ett fetto. shit isf, måste börja äta mer grönt mindre bröd mer keso mindre panerat mer kokt mindre saft. eller så kan jag lura stjärnorna och fira f-dag den 15:de? hehe... fatta så smal jag kommer bli.

en fin sak med melodifestivalen var att jag fick en ny vän. Josef. han visade mig en underbar restaurang precis vid slussen där jag bor. det är ett crêperie och jag har redan varit där fyra ggr. Josef har skrivit nästan allt roligt som sägs på melodifestivalen. jag har en känsla av att han inte får all den cred han förtjänar bara för att han aldrig syns. så jag hejar lite här; go josef!

vad mer? inget mer.

så hejdå då

Wendela

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

I somras, innan jag blev pappa, var jag på det där creperiet som var alldeles för varmt och hade belgiskt öl. Sommaren är som en helt annan årstid liksom. Allt är varmt och man är lite solblekt i håret och softar på söder. Nu är det mycket mer slask och hårt jobb typ.

12:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home