25 februari 2007

natthårhat

oh my god i´m back again.
full rulle nu med föreställning och liv i storstan. hinner aldrig dröja kvar framför datorskärmar, allt är kvickt och effektivt. på måndag har vi vårt första publikgenomdrag och på lördag är det premiär. jag tror det kommer att bli en sjuhelvetes jävla show. se den! Jam Allstars - spelas bl.a i Skillingaryd, Motala och Ånge.
idag gick jag och emma och klippte oss. våra fjortisroller krävde nya frillor så vi tog 170 spänn var från vår kostym/mask-budget och gick till drop-in-frisören som gud glömde. eller så var det kanske bara första gången hon som klippte höll i en sax. efter ca tio minuter hade jag fått en page som var kortare på ena sidan. När jag påpekade detta sa hon: men du har en virvel där, det är därför, den puffar upp håret. Jag bara: Jaha... men... När hon tyckte att hon var färdig såg det för jävligt ut i nacken, vad som skulle föreställa en uppklippning hade blivit hår i två längder, överhåret var ca 2 cm kortare än det undre. Jag protesterade med gråtig röst men hon sa att det var så jag hade sagt att jag ville ha det och fönade surt håret i en tantfrisyr. När allt var torrt sa jag att hon var tvungen att klippa av underhåret som hängde ner och då tog hon sin sax och klippte. utan att kamma, blöta eller fästa upp håret som är brukligt på frisörsalonger. hon bara klippte, snip snap, precis som man själv gjorde när man var 6 år och lekte med en sax på dagis. jag har varit arg på henne hela dan, det är så jävla taskigt att göra någon ful. och ta betalt för det! fyfan.

jag bor i en jättefin tvåa på mosebacke nu. emma och jag har fått låna den av en som jobbar på riks. hon är på smekmånad i brasilien. nice ja. emma och jag har sovit i samma säng i typ en månad nu. vi har varsin sida av sängen. tidigare ikväll såg vi melodifestivalen och åt sushi och drack vin och kliade varandra i håret och röstade och blev lika glada och upprymda när våra favoritlåtar vann. vi satt i vår fina lägenhet mitt på söder i våra fula frisyrer och skrattade åt vårt låtsas-äktenskap.

livet har varit snällt mot mig på sistone, som ett spädbarn som inte skriker, som sover på nätterna, som är snyggt. jag gör bra saker varje dag och dåliga var tredje. alltså ligger jag på plus!

nu ut tut slut

/wendlan