20 maj 2007

detta har hänt

kära bebisar. sicken helg. dimman var tät i fredags, jag gick vilse i fyllan och hamnade på fel humör. satt och var ledsen på en toa tills benen somnade. fast min fest var trevlig, lyckad osv tack vare att mina gäster var trevliga, lyckade osv. vi gick till debaser och såg jens och hans bring me the fucking tjohejsan, man. det var kul men sen blev jag för full och hängde alltså lite läpp i ett pissbås. och jag gjorde det där man inte ska - skickade ett sms till mannen som gör mig ledsen och jag öppnade mitt sår på vid gavel och spillde infekterat blod över hans ovärdiga inkorg. fan, hur skriver jag egentligen? värsta poetkomplexskiten ju. hur som helst. dagen efter gick jag och josef till tempo för att äta, och på uteserveringen precis bredvid satt han med sitt posse (you heard me) och vi hälsade och det var fruktansvärt. en meter fysiskt avstånd, ett varv runt jordklotet psykiskt. det är liksom inte klokt. jag och josef hade trots allt en bra kväll, vi pratade bl.a. om behovet av nya svenska urbana uttryck. josef uppfann: "knipsa" - första toabesöket på en utekväll då man "knipsar förseglingen" till blåsan vilket leder till att man sedan måste springa på toa inkontines-ofta. jag uppfann begreppet "hej och då:a". man kommer till en fest och sen går man. någon: "vill du gå på urin-malins fest?" någon annan: "jag kan tänka mig att hej och då:a"
Nu vill jag inte stå i den här hotell-lobbyn på östermalm längre.
Ut med mig, ut i sol och storstad.

tack alla som skriver fina saker till mig här och per sms. jag skickar t-shirts.

wendelav

22 Comments:

Anonymous Anonym said...

urin-malin. helt underbart. Ett trasigt hjärta är skit. jag hejjar på att du tar dig igenom det.

8:55 em  
Anonymous Anonym said...

ajaj, fyllesms är aldrig bra, ångesten kan ligga tung dagen efter, hoppas allt blir bätre snart
/Mackan

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

du skriver riktigt bra! Man blir fast och man virvlar in sig i dina tankar och jag skrattar mer än vad jag gjort på länge :) Kan hända att jag känner igen mig.

12:13 fm  
Anonymous Anonym said...

Det rullar på.. Såg för första gången på kanske ter år på Gomorron Sverige och vem dök inte upp där? Bara att gratulera till framgångarna!

9:42 fm  
Blogger Samuel said...

Fyllesms är luriga. Ibland blir det ju faktiskt bra även om de nästan alltid genererar megaångest. Samtidigt är det nog bra att få dem skickade när man verkligen känner för det. Bättre att ha det blip-form i någons telefon än i sin egen mage/hjärta.

11:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Grattis till framgångarna! Du är verkligen helfestlig som Filippa och jag skrattar gott. Men det måste vara ganska mycket slitgöra också, som vi TV-publik inte får se. Men keep it up!!! =) Du är bra!

12:42 em  
Blogger joakim said...

Du är grym!

12:49 em  
Anonymous Anonym said...

due såsköön
hur gammal e du

4:47 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men som andra redan har påpekat så är du faktiskt väldigt grym :) Det var nog bara det. Ha det bra.

5:35 em  
Anonymous Anonym said...

Anonym//
Sissela är född -80 och precis fyllt 27. Hon gick i min klass. Duktig redan då!

5:38 em  
Blogger Ricard said...

"fan, hur skriver jag egentligen? värsta poetkomplexskiten ju."

Poetkomplexskit adderad till min hjärnordlista. Klockrent. Och du skriver skitbra. :)

6:00 em  
Anonymous Anonym said...

tja, såg dig i morgonsoffan idag...jag har en tendens att hacka ner på folk som är kassa, men det är lite för lätt ibland...kanske därför en skyldighet att credda lite nu och då...det finns i princip inga RIKTIGT kul brudar i sverige...kyle och lantz är väl ok, men inte mer...du är bra...nytänkande och intelligent...riktigt bra!keep up the good work...
/b

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

Sissela, du är en riktig supernova på humorhimlen. Dessutom ger du ett mycket sympatiskt och trevligt intryck i det lilla jag sett.
Söt som bara den också. Lycka till med allt du företar dig!!
Peter

6:35 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Ser fram emot min T-shirt efter fredagsnattens djupa bekännelse=) Varför blir man så ärlig när man är berusad;)

Lev väl Fröken Benn //David

8:43 em  
Blogger Qzerxa said...

HEJ!

Jag älskar verkligen dig! Vad skulle jag göra utan dig!? Jag önskar att jag hade råd att anställa dig som min alldeles egna Filippa!
behöver inte Filippa en ny vän, en småländsk kompis!?

MVH
Erica Granquist
www.qzerxa.blogg.se

6:57 em  
Blogger Qzerxa said...

P.s Du föddes en onsdag för 9 869 dagar sedan..

7:09 em  
Anonymous Anonym said...

hej Sissela!!!!!!! Alfon Martin här, skitkul att läsa här, ojojoj. jag har startat en blogg cyrk.wordpress.com! vi får hänga och förhoppningsvis spela basket snart!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111

11:17 em  
Blogger Samuel said...

Spelar du basket dessutom!? Du verkar ju vara hur grym som helst. Synd att du inte bor i Göteborg, annars hade jag kunnat bjuda dig på kafé och promenad nån dag.


[samuelspekulerar.blogspot.com]

1:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Ciao bella!

Är i Malmö på lördag/söndag/måndag..
On one of those days. Kanse vi möts på samma krog!


Take care,

Le Arch

6:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag har XL på t-shirts
Kul att se dig utan Filippabrillorna förresten.

9:40 em  
Blogger wendela said...

öppet meddelande till alla som hänger här:

SKA VI GIFTA OSS?

/eder för eviga wendela

12:24 fm  
Blogger Mart said...

När slår vi till? Jag kan på lördag, annars Söndag nästa vecka kanske?

3:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home