28 maj 2007

imorgon är första dagen på resten av ditt liv

carpe imorgon!
OMG jag är så trött på mig själv. vill ömsa, vill återuppstå. önskar att jag kunde skaka bort allt på en gigantisk etch a sketch och börja om. vrida fram ett hus, kanske ett träd bredvid om jag har tålamod... visst, det var en tråkig leksak men guuud vad skönt att kunna sudda bort och börja om.
Men. Livet är ingen leksak så jag gör som alla säger, tar ett djupt andetag och väntar på att tid ska passera.
Förresten, ni som kommenterar, vem är ni? Hur kan ni va så snälla, orka bry er? Jag tar mig för hjärtat och säger tack.
Har ätit ungsbakad tupp ikväll hos min modersgestalt. jag glömde att det var morsdag men hon kom ihåg och bjöd sex pers på middag. fina mor. goda tupp. pappa var ju också där så klart. dom bor ihop. är gifta, ja ni känner till fenomenet. bland gästerna fanns en 15-årig kille från värmland. han berättade att han hade sökt till idol, hade köat i sammanlagt tio timmar för att få veta att han 1. var för ung 2. "inte nådde ända fram". men han hade med sig en fotbollstuta för att som han sa "få uppmärksamhet". hahaha. alla vill synas. VEM SKA TITTA?

dags att slagga. måste skriva comedy imorgon.
känner mig jävligt roligt just nu
ironiskt skämt
känner mig, hm, ömtålig
men
jag är ändå glad att jag finns

kyss bebisar

/W

16 Comments:

Blogger joakim said...

Kolla in karaktären Ja'mie King
http://www.youtube.com/watch?v=xBCUwF_w-K4 från "We can be heroes". Måste vara Filippas motsats, roligt värre.

3:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Kära Sissela, det är väl så livet kan vara ibland. Som en sketchbräda. Det tar bara längre tid att sudda ut alla misslyckanden men man lär sig också "skissa upp livet" bättre och bättre med tiden.
Det bästa kommer ofta ur misslyckanden.

Hoppas det går bra för dig idag med skrivandet. Du är verkligen duktig. Puss & kram!
Peter

10:02 fm  
Blogger Qzerxa said...

Vi är ju dina fans. Du gör våran dag och vi hopppas att vi även kan göra din!!
Ska till malmö den 9 Juni för min brors flickvän fyller 30.. Känns så där halv kul men man blir väl illa tvungen, skulle verkligen va kul att se dig i parkernas stad!
Vill även säga till dig att släpp din "kärlek", kan garantera dig att du är värd så mkt mer! Jag har lämnat min kille efter tio års långt förhållande. Det va det bästa jag har gjort. Vi är värda så mkt mer!! *all my love to you*

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

>vem är ni?

Jag är en bara tjej som bor i Japan - som älskar allting i sverige.

I left a comment before, but here I am again. Förlåt, men jag skriver här på engelska för jag inte kan svenska mycket.

Life is hard, and there are some times when you just don't want to keep on dealing with it. But if you live in hope and if you believe in yourself and just keep on living, times you can laugh at the past will definitely come.

I'm just a 31-year old woman from Japan - but I do know how life can change for good. Like .. whenever I feel down and start watching Filippa clips and other funny stuff at svt.se, I just forget all about bad things and can be positive. And little things add up to a lot.

Everything that exists in this life has meanings.

Glöm inte att ...
"The purpose of life is to be happy."

hälsningar,
eriko från japan

3:52 em  
Anonymous Anonym said...

Vi bryr oss förmodligen för att vi inte tycker att någon förtjänar den smärtan du går igenom. Vi är vanliga människor som försöker hjälpa en medmänniska.

Om det hjälper låter jag vara osagt, det vet ju inte jag, men jag hoppas att du vet att du aldrig är ensam. Det finns alltid någon som bryr sig och håller av dig!

Ge aldrig upp.

6:44 em  
Anonymous Anonym said...

det sura med malmö är att det är en för liten stad när det tagit slut med någon. går man till tempo är de där (han och den nya tjejen alltså) går man till inkonst så är de där etc etc. hopplöst. det var faktiskt en av anledningarna till varför jag flyttade till stockholm. jag pallade liksom inte korsa gatan femtioelva gånger om dagen för att undvika en massa (motsvarande) tänder och halsar.
ta väl hand om dig! du e grym!
/ CL

6:56 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar den sista kommentaren. "undvika en massa tänder och halsar"

ha ha ha

det sura med malmö är också att det inte finns någon annan som är lika ljuvlig?

11:01 em  
Anonymous Anonym said...

Du är en konstnär Sissela - Filippa är det bästa som visats på TV på år och dag! Och skriver bra gör du också.

Du borde ge dig själv lite mer cred, tror inte riktigt du inser hur begåvad du är?

Hoppas din kärleks-olycka snart förvandlas till något bättre

1:16 em  
Blogger Unknown said...

Ja, men du är min idol så det är klart att jag bryr mig:)

4:58 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte hur man inte skulle kunna känna empati för dig när man läser din blogg.
Jag gör det i alla fall.
Jag vet att många redan sagt det, men det skadar väl inte att säga det en gång till: Du är bäst :)

/Mina

10:59 em  
Anonymous Anonym said...

Att stå med en rak rygg, när det känns som om ryggraden knappt vill bära dig, det är en prövning.
Tankarna går hundra ronder med varandra, och man slits mellan förtvivlan och uppgivenhet.

Det är så sjukt, ibland slås jag av tanken att människan bara har en viss "kvot" av glädje och lycka. Men så kan det väl ändå inte vara...eller???

Hur som helst, förändringens vind blåser snart förbi.
Du kommer att känna den, och den kommer garanterat att föra med sig en massa positiva saker, enbart till dig!

Le med din familj, le med dina vänner, le med alla som vill le med dig!

Kärlek & Respekt

11:03 em  
Blogger Lina said...

Hej Sissela. Tack för att du lyser upp vardagen för en som bor långt borta, alltså jag. Jag bor i Kanada och ibland när jag har hemlängtan kollar jag på svt.se... Filippa Bark är en klar favorit. Jag skrattar så tårarna sprutar och magen värker, och sedan känns allt bättre. Kanske kan det göra dig glad att veta att du gör mig glad. Jag hoppas det.
Kram från långt borta.

5:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hola chica!


Var i Malmö på besök, dåligt väder, lagom fylla och ingen Sissela..

Sköt om dig och hoppas allt ordnar sig!


Arch

11:40 fm  
Blogger My Evil Cyborg said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

1:06 fm  
Blogger My Evil Cyborg said...

Min tjej verkar ha bloggat om dig! :) http://blogg.aftonbladet.se/5111/perma/406988/

(jag tog bort mitt förra kommentar för att den innehöll stavfel. Pinsamt!)

1:09 fm  
Blogger wendela said...

ni är rara. jag är rörd.

11:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home