07 juni 2007

jag var bättre förr

je je. varma glada dagar. humor-serien börjar ta form, vi är inne i en positiv, hoppfull fas. jag och emma har suttit på min takterass och solat, skrivit och skrattat. en helt vanlig arbetsdag alltså, hi hi.
vad annars? har kissat på ett grav.test i folkets park och glatt mig åt att se ett minustecken tona fram i ett litet men viktigt fönster. i not mama. very good.
såg fotbollsmatchen med karin och trots att det blev fem noll var det allra bästa med kvällen zlatans poesi: (om en annan fotbollspelare) "han har haft en spikrak kurva i utvecklingen". aaah.
vad ytterligare annars? har börjat träna fett mycket, springer på löpband tills jag är rosa över hela kroppen och byxorna blivit en nyans mörkare. sen hardcore muskelbyggning med armhävningar på tårna och sjukt många situps. göttish.
ibland tror jag att jag är en man fångad i en kvinnokropp. det är sant. kanske föddes jag med två kön och alla var förvirrade och säkert även chockade så doktorn tog en kniv och skar av min snorre utan att undersöka vilken sorts kromosomer jag hade. sen var alla nöjda för nu var jag BARA en flicka och inget freak men inuti min kropp satt y-kromosomer och kände sig överkörda.
ELLER så är det för att när jag var liten så kastade jag och pappa ofta tennisbollar så hårt vi kunde till varandra. (dvs, jag har en socialt konstruerad mansidentitet)
ELLER så är jag bara en tjej som gillar att träna hårt. (dvs det rätta svaret)

uuuu aaaa. ska jobba lite till nu, sen säng, sen radiointervju imorgon, sen mer jobb, sen studentfest, sen jättefest hos johanna, sen rus, sen överraska mig själv genom att inte vara idiot på fyllan utan cool som när jag var sex år gammal. fan, det var min primetime. jag ägde dagis. helt ärligt, minns en sommardag när ALLA killarna samlade nyckelpigor åt mig. jag satt på en sten och tog emot, svalsexig redan då. HAHAHAHA.

/I miss 1986

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sissela, jag önskar dig en trevlig helg med alla fester, studentfirande osv. Tack för att du berikar!!
Peter

1:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Får säga som ovanstående, tack för att du berikar, och trevlig helg! /Katarina

8:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Det var riktigt, riktigt länge sedan jag blev så glad av att läsa en blogg. Jag trodde aldrig att jag skulle bli just det.

Så överaskad...

4:23 em  
Blogger Ricard said...

Nyckelpigor (Coccinellidae), en familj i ordningen skalbaggar. Det finns cirka 65 arter i Sverige och mer än 4500 i hela världen.

8:17 em  
Anonymous Anonym said...

Viile bara säga att du är helt underbart rolig! Fortsätt skriva! Riktigt bra läsning!

9:27 em  
Anonymous Anonym said...

Sitter och söker på ditt namn och hittar DIN blogg!
Du är helt underbart rolig som Filippa!
Go girl!!!

9:56 em  
Blogger Qzerxa said...

We miss you! Du skriver inte så mkt längre..?
Hur e läget Sissela?

1:46 em  
Anonymous Anonym said...

aah, memorys. Både sentimentalt och med humor

1:40 em  
Anonymous Anonym said...

1986 was THE year! ;)

2:55 em  
Blogger l.t. fisk said...

Jag saknar också 1986.

10:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej!

Vill bara önska härlig sommar och lycka till med alla projekt, behövs mer brudar som dej!

Katta i Göteborg

9:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jag läste först bara "har kissat på ett grav." och lyckades missa att det stod 'ett' och inte 'en' så jag tyckte först det såg lite skändligt ut.

Å andra sidan är det ju sommar och då gör folk konstiga saker.

/ Igor d.y.

10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home