13 november 2007

Detta är min rubrik

Jag lyssnar på britta p och sittdansar. det är en härlig vintermorgon. jag har bestämt mig för att skriva hem. (läs: blogga)
Detta skäms jag över:
Att jag inte ringde mina föräldrar i helgen.
Detta gläds jag över:
Att jag hade omåttligt kul i lördags. Mitt huvud brann och min mun kunde inte vara tråkig. Och mitt sällskap var sublimt.
Detta ångrar jag:
Att jag åt en påse salta mandlar igår. Blev vansinnigt gasig.
Detta hoppas jag på:
Att jag en dag ska tycka att glaset är halvfullt
Detta våndas jag inför:
Att göra en sjätte scenskolesökning i fucking LANTZ.
Detta gör mig illamående:
Att häng upp och ner
Detta gör mig sjuk:
gift
Detta gör mig ful:
munkfrisyr
Detta är självklarheter:
Ovanstående
Detta är mina slutord:
morsning korsning bondhund blandras!
Detta är min signatur:
Wendela
Detta är inte min signatur:
Araben
Detta är inte heller min signatur:
Alf (från "Alf")

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är så befriande att du kan uttrycka dig så enkelt utan att det blir banalt. Det blir bara levande. Ofta vill man uttrycka sig komplicerat om det som är enkelt eftersom man inte vill vara enkel, utan en komplex person. Som tur är är de flesta av oss enkla människor och visst är det skönt att tänka på att även Silvia går på toaletten ett par ggr om dan.

Om jag inte vore gift med två barn så...

12:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är inte gift med mina barn, utan med min fru. Hon är en riktig kvinna och inget av mina barn...

12:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej
Ville bara säga att du är så jäkla vacker, om man nu får säga så. Men viktigast av allt är att du är en komisk begåvning. Jag var PRECIS som Filippa när jag gick på gymnasiet, fast hippare. Men samma kavat, snusförnuftiga, lillgamla och humorbefriade attityd. Kunde räcka upp handen på lektionen och säga "men egentligen - vill inte alla människor bara TRIVAS ihop?"

Vi var nog många som var som FB. Det här liksom gymnasieåldern till att veta allt om relationer, världens gång och droger...
En kompis till mej störtade alltid fram till mej när jag rökte och skrek "GIFTPINNE". Det var ett riktigt FB-beteende!

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home