06 november 2007

kavaj kajal kanalj

en härlig helg slutade i tråk, sen blev det ännu mer tråk på måndagen men nu är det nya tider, tisdag. mina rara vänner kröp upp från söder för att se mig i uppsala, sen fyllde emma år och vi åt middag och gick ut och överröstade musik i vår iver att samtala. på söndagen var jag tvungen att klippa av ett band som dragits åt för hårt kring mitt syreslukande hjärta. relationer nu för tiden måste vara lösa som ihoptovad vadd. annars kvävs jag. jag önskar att jag kunde låta folk komma nära, fina människor som vill mig väl, stanna i möten, utveckla. men det går inte. jag är abonnerad.
jag tycker att alla som kan ska se mig i uppsala. det är det absolut bästa jag gjort, ever. i lördags skrev jag till ada, regissören och manusförfattaren: "Ada! Jag älskar din pjäs. Den är så himla bra. Jag dör av tacksamhet att jag får spela den." Fattar ni, jag står för något till 100% för typ första gången i mitt liv. Lilla Filippa blir tagen på allvar och hennes tragik svämmar över. Filippa bark och döden heter föreställningen. Om du inte gillar teater är det här nåt för dig.

Nu ska jag ut i storstadsregnet, dricka vin i svart kavaj på fancy krog och träffa vänner som ibland tar knäcken på mig med sin fullkomlighet. i smyg studerar jag hur dom tänker, hur dom pratar, deras självsäkerhet.
på nätterna övar jag tyst i min säng. mumlar att jag en dag, en jävligt vacker dag, ska bli som dom.


skål.


/w

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Sissela!
Kul att det inte tog två månader till nästa post.. Alltid kul att läsa det du skriver. Synd dock dethär du skriver om relationerna.
Mycket tråkigt, alla förtjänar nån.
Men grattis än en gång till all framgång.. Kul radiointervju och ett jättekul program.

Mvh
Linus

12:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Ska allvarligt talat fundera på att åka upp och se Filippa Bark

5:22 em  
Anonymous Anonym said...

Det gäller att bestämma sig snabbt...
P R E S S M E D D E L A N D E
F I L I P P A B A R K O C H D Ö D E N
E X T R A F Ö R E S T Ä L L N I N G
1 D E C K L 2 1 . 0 0
S T O R A S C E N E N
Filippa Bark och döden har sålt slut! Det har varit rykande åtgång på både ordinarie och extra föreställningar.
Därför yttas Filippa Bark och döden från Ettan till Stora scenen för ytterligare en föreställning lördagen
den 1 december. Förhoppningsvis kan då alla som önskat äntligen få se föreställningen innan den tills
vidare försvinner från repertoaren. För manus och regi står Ada Berger som utexamineras från Dramatiska
institutets regilinje våren 2008. Filippa Bark och döden, som vunnit sådan framgång hos både publik och
kritik, är hennes praktikarbete. Biljetterna till den 1 december släpps den 7 november.
Medverkande: Sissela Benn, Bengt Nilsson och Therese Söderberg
“En äldre man sa efter premiären i lördags att han var rörd till tårar. Jo, det är man nog lite till mans - en
recension gör inte föreställningen rättvisa för det utförs stordåd på Ettan under hösten.”
UNT
“Det bästa är när pjäsen hårdnar och tar tusen-nålar-grepp om min arm...”
nummer.se
För ytterligare information kontakta:
Kristin Ek, marknadsförare, 018 -16 03 17 alt kristin.ek@uppsalastadsteater.se
Med vänliga hälsningar,
Linus Tunström, Teaterchef/vd

6:55 em  
Anonymous Anonym said...

men hej =)

kommer precis från uppsala teatern, seriöst var det nog det bästa jag sett i hela mitt liv. så klockren, så underbart komiskt och så tragiskt på samma gång & du gör det ju så fullkomligt lysande så det är inte sant!

De som inte får möjligheten att se filippa missar verkligen the time of their lifes!

keep up the good work!

9:48 em  
Anonymous Anonym said...

Trivia: Vendela har namnsdag idag... då borde ju Wendela också ha det... så... Grattis :)

10:23 fm  
Blogger Jonas said...

Yes! Nu fick jag äntligen tag på biljetter!

12:17 em  
Blogger Natalie said...

grattis på namnsdagen!

1:21 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis på Wendela-dagen! Hoppas att den varit/kommer att bli allt du önskar!

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

du behöver inte bli som någon annan, du är redan helt unik.du har bara inte förstått hur cool du är. såg filippa bark och döden 19 okt. du är otroligt begåvad och det kommer fortsätta gå bra för dig.
/ CL

9:54 em  
Blogger S. said...

Hej! Jag har precis hittat din blogg, har tittat lite och jag kommer nog fortsätta läsa. Jag såg Filippa Bark och döden i lördags och jag (och min kompis med) tyckte den var helt fantastisk! Jag skrattade, jag log och jag nästan grät. Den kändes. Finfin var den! Skulle kunna skriva mer men det får inte plats här.

Ha det fint!

/S.

7:22 em  
Blogger fihll said...

jag önskar så att jag kunde åka tillbaka i tiden och vara lite rikare och bo lite närmare uppsala så jag kunde se filippa bark och döden. Jag gråter tårar för att jag inte hade möljighet att se den! tårar säger jag!
men jag håller tummarna och hoppas på en förlängning och kanske en resa ner till göteborg. önsketänkande..

9:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home