14 november 2007

istället för musik; magknip

christian kjellvanders nya skiva tar knäcken på mig. vill bara lägga mig ner på trottoaren och lyssna tills jag dör. eller, mycket hellre: lägga mig ner inomhus, i en soffa hos någon som ger mig goda kakor och lagom varmt te och masserar mina fötter och säger att jag är jävligt vacker och menar det. älskar den tanken så mycket att jag bara vill lägga mig ner på trottoaren och tänka den tills jag dör. eller, ännu hellre: lägga mig i en soffa (med tyg från svenskt tenn) och bli matad med en avsmakningsmeny (från en restaurang med tre stjärnor i Michelin) av mads mikkelsen samtidigt som jag skålar i champagne med cate blanchett som säger att jag är på pricken lik henne (och menar det) (och har rätt) samtidigt som snowball (den underbara papegojan som älskar pojkband) dansar för mig på soffryggen samtidigt som världens fem främsta massörer gör sitt bästa överallt på min kropp. Aaaah. Den fantasin tar knäcken på mig. vill bara lägga mig ner på golvet i min lägenhet på nobeltorget och vrida tillbaka tiden ett år och rädda mitt förhållande med Hans.
Gud vad sorgligt det blev.

/W

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du ÄR jävligt vacker, Sissela.

6:58 em  
Blogger fihll said...

Hallå där!
Jag är kär i dig!
Halkade in på Centralskolan mitt i natten (är inte mycket för TV så jag har missat dig innan) och jag letade rätt på allt som jag kunde hitta. Det är ju underbart! Kan bara inte förstå hur Centralskolan-avsnitten kan vara så korta! Jag vill ha minst 1 timme!

Att du sedan också verkar gilla både Bob Hund och Björns Vänner gör ju bara saken bättre. (Tage Danielsson också?)

Ville bara visa min uppskattning för du verkar så underbart härlig!

KRAM!
/fridaH

5:23 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är också kär. Sissela är snygg och Filippa är rolig. Då måste ju Sissela också vara rolig och det är ju hon som är snygg. Buuhuu

4:06 em  
Blogger wendela said...

NI ÄR SNYGGA! Jag vill campa med er. Stormkök och kängor och sovsäck och brasa. Vi gör't.

12:46 fm  
Anonymous Anonym said...

JAg skrattade så jag började dreggla. Eller, det kom lite saliv ur mungipan på mig för texten var så bra och jag glömde bort munnen. Bra däär :)

8:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home