14 oktober 2009

min biografi: "jag - ett tivoli"

jag har varit en blöt och sur trasa men jag har hällt kokande vatten över mig och torkat och styvnat.
är återigen brukbar.
idag när jag kom hem stod mitt vardagsrumsfönster på vid gavel och alla stora blomkrukor låg i spillror på golvet. jag bor på fjärde våningen och har aldrig haft det fönstret öppet. har fransk balkong så jag öppnar alltid bara den. allt var väldigt mystiskt, som en barnbok. jag letade efter en röd garntråd som skulle leda mig till olika delar av lägenheten där det hänt olika "olyckor" (en vält papperskorg, utspilld mjölk, guldfiskskålen tom etc) för att till slut hitta en liten katt längst in i garderoben. men så var det inte. det var bara fönstret som åkt upp och blomkrukorna som åkt ner. jävla trist saga.
nu ska jag ringa en gammal favorit och sen hopp i säng. tycker det blivit en mysig vana att lägga mig med te och laptop och skriva manus tills jag däckar.

håll i hatten alla

W