16 oktober 2009

gråter på svt

känner mig som en soppåse.
ville inte vakna i morse. cyklade snabbt till jobbet. höll på att svimma. blev rädd. la mig på golvet i källaren. fick frukt av maskör. tog taxi till frisör. färgade håret igen. fick en superinpackning som gjorde att mitt trassliga trollhår blev mjukt som silke. på salongen visste alla vad jag håller på med. nyfikna. snälla. tog taxi tillbaka till tv. åkte av en slump med samma chafför. han var från pakistan. hatade malmö. "här är inte kul" sa han. ibland kör han taxi i tretton, fjorton timmar. på det tjänar han ca 500. jag skämdes. köpte en baguette och gick på möte. blev bjuden på smörgåstårta. åt både tårta och baguette. pratade innehåll med regissören. nu är klockan snart sex. och jag måste skriva sex nya scener tills imorgon.
vill gå hem och titta på idol och skavlan.
längtar tills imorgon för då kommer min pojkvän.
jag ska bjuda honom på mat och mig själv.
hoppas det smakar.

övrigt:
inget

W